Diskuze

Ostatní okrasné rostliny

Okrasné zahradní rostliny - do stínu


Machalka 20.03.10

Ahojky, Jsem těžká amatérka co se týče zahradničení. Zahrádku máme malinkou, zato na ní stojí stará velká meruňa. Ale dokud plodí, tak tam stát bude. Problém je, že jen co se olistí, tak zastíní velkou část zahrádky. A v tom stínu mi jen tak něco nevydrží. Nemáte tip na nějaké rostliny (nejlíp kvetoucí, ale to chci asi moc :mrgreen: ), kterým by se v tom stínu dařilo?


Reagovat
BaraF 21.03.10

Jarní cibuloviny – krokusy, sněženky, bledule. Do země takové ty parkové trvalky – bergenie (kulaté tučné listy, růžové květy a hosty (veliké listy a bílé květy), kapradiny. A begonie (takové ty hřbitovní, drobnokvěté, musí se sázet každý rok, ale plato nakvetlých sazenic přijde tak na 80 Kč a jsou naprosto nenáročné). Jako popínavky břečťan a nádherný zimolez. Do květináčů a závěsů moje favoritky – fuchsie, stojaté, převislé, bílé, růžové, oranžové, fialové…a hlíznaté begónie. I ve stínu může být rozkvetlo (a meruňku braňte dokud můžete, pokácet není problém, ale rychle získat vzrostlý strom?).


Reagovat
Jura007 21.03.10

Naprosto souhlasím s Bářiným příspěvkem – mám přesně takovou meruňku, co stíní část květinek, ten výběr je skoro totožný. Ještě bych přidal okrasné kakosty – jsou docela suchomilné, takže no problem – a plamének neboli clematis.


Reagovat
Jura007 21.03.10

Ještě k té meruňce – její asi největší nepřítel se jmenuje drtník mandlový a je to asi taková pohroma jako lýkožrout pro smrky. „Naviguje se“ k meruňkám podle zápachu jejich vytékající mízy – to znamená ošetřovat veškeré prasklinky kůry, odtrženou kůru hned odklidit z blízkosti stromu, pokud budete meruňku prořezávat, tak asi 14 dní po otrhání plodů – jindy radši ne! V té době má drtník tzv. nelétavé stadium vývoje…


Reagovat
Jura007 21.03.10

Ještě jsem si vzpomněl – na severní straně chatky mám vysázené konvalinky, ale jestli by se jim dařilo i pod meruňkou, to jsem nezkoušel… :nevim:


Reagovat