Diskuze

Ostatní okrasné rostliny

Prudce jedovaté rostliny


verveve 18.07.07

Vzhledem k tomu, ze jsem na Internetu nikde nenasla vycerpavajici seznam jedovatych rostlin – napadlo me, ze bychom zde spolecne mohly vytvorit seznam jedovatych rostlin, abychom vedeli pred kterymi mame nase drobecky chranit. Takze pokud o nejake rostline vite, ze je jedovata, tak ji sem prosim pripiste.

Ja jsem si zatim vzpomela na tyto: (Pokud si jeste na nejake vzpomenu, tak je sem pripisi)

Venkovni: Rhododendron Azalka Konvalinka Durman Oleandr Hyacint Brectan

Domaci: Seflera Dracena Alokacie Asparagus Zmijovec Dieffenbachie Klívie Brectan Vanocni hvezda Bramborik


Reagovat
Re: verveve | martin jahn 09.02.12

pokojová rostlina tilendsie je jedovata


Reagovat
Re: martin jahn | julisek 10.02.12

Jiitulle, pškný seznam :D Jenom musím poznamenat, že aloe není nijak prudce jedovatá – jenom ta slupka, která obaluje ten léčivý gel uvnitř je nahořklá a může způsobit po snezeni prujem… kdyz se ale sloupne ta sluoka, tak je to OK :)


Reagovat
Re: verveve | Miloslava Valinová 14.09.12

Jedovatá je již dva roky v prodeji nová balkónová rostlina Duranta repens. Pěstuje se jako muškáty je přenostná. Zahradnictví Valinová


Reagovat
Re: Miloslava Valinová | larkinh 15.09.12

[citace] @Miloslava Valinová píše: Jedovatá je již dva roky v prodeji nová balkónová rostlina Duranta repens. Pěstuje se jako muškáty je přenostná. Zahradnictví Valinová [/citace] Tahle kytka je fakt pěkná :) Možná ji příští rok u nás někde seženu.


Reagovat
Re: verveve | hkhkhkh 28.05.15

Moc jsem se moucil. :D


Reagovat
Re: hkhkhkh | hkhkhkh 28.05.15

[citace] @hkhkhkh píše: Moc jsem se moucil. :D [/citace]
:pocitac:


Reagovat
Re: verveve | Pipinta 04.11.15

Dobrý večer a co Fialka ta moje čubina si dneska na ní pochutnala… 8o


Reagovat
Re: verveve | Petr Lamka 10.01.16

Venkovní: Narcis, Ocún, Bledule jarní Domácí: Hvězdník


Reagovat
Re: verveve | petinka petinka 15.11.16

Mezi venkovni patri ještě velice jedovaty strom tis cerveny. pestuje se skoro na kazde zahrade. je to jehlicnan a ma cervene plody. cely jedovaty krome duziny semen


Reagovat
misenka 18.07.07

Ahoj

jé jsem ani nevěděla, že Dracena je jedovatá, náš kocour jí pořád žere.ale mám jí ve vejšce. každopádně dobré téma.


Reagovat
verveve 18.07.07

No me ta dracena take prekvapila – mela jsem ji doma na podlaze, ale nekde jsem to cetla takze jsem ji radsi premistila. Verveve


Reagovat
janinkaz 18.07.07

Pardon, změnila jsem příspěvek…napsala jsem blbost. Dracena je jedovatá ? Mě v květináství řekli že ne… :roll:


Reagovat
janinkaz 18.07.07

Taky zelená část rajčete je jedovatá (ta stopka, listy, atd…)


Reagovat
vavryska 18.07.07

Ahojky, také pozor na kuličky po odkvětu na bramborách, ty jsou také jedovaté. A z těch domácích vím o krotonu, tnové koruně, nebo se této rostlině také říká kristova koruna, a také mám jednu, ale ta není jedovatá, ale myslím si, že je stejně nebezpečná a to juka, má moc špičaté a tvrdé konce listů. Tak jsem snad také přispěla " troškou do mlýna " ahoj Vavryska :wink:


Reagovat
Kamča.dalmatinka 18.07.07

a nevite zda je i kapradi jedovaty??


Reagovat
vavryska 18.07.07

Ahojky dalmatinko, kapradí jedovaté není. A koukám, že v předešlém příspěvku to mělo být trnová koruna, někam mi to R uteklo :D


Reagovat
Anette 18.07.07

já myslím, že všechny kapradiny jsou jedovaté :? kapraď samec určitě…některé další jedovaté rostliny jsou – ozdobný lilek a paprika, amarylis, begónie, jmelí, rododendron, mučenka, voskovka a monstera. S dracénou si nejsem jistá, naše andulka mi ji sice dost oštípala, ale co není jedovaté pro ni, může být pro lidi. Připojuji telefon na pražské toxikologické centrum, funguje nonstop a zodpoví tam případný dotaz ohledně pozření rostliny dítětem nebo domácím zvířetem :roll: 224 919 293 S­ilvie


Reagovat
Re: Anette | Andrea Mufi 25.11.12

Dobrý den Anette, já vám děkuji za to, že jste napsala tel. číslo na to tox. centrum, moc mě to pomohlo. Syn (7 měsiců) možná ochutnal vánoční kaktus a já nevěděla co dělat. Tak ještě jednou děkuji :)


Reagovat
Kamča.dalmatinka 18.07.07

tak tet teda nevim jestly je jedovatej nebo ne :lol: :lol: silvi diky,to cislo jsem si uz ulozila,clovek nikdy nevi co se stane i kdyz na to davam pozor.zatim mame jen zvirata,ale stejne jsem radsi dala vsechny kytky dost vysoko aby se na ne nedostaly.

a co treba fialky??


Reagovat
Anette 18.07.07

fialka by měla být jedovatá – tedy violka vonná, ne fialka africká 8O


Reagovat
Kamča.dalmatinka 18.07.07

ja mam snad vse jedovaty :lol: asi to zlikviduju a bude klid


Reagovat
Anette 18.07.07

no ještě se raději příští týden poptám u odborníků :lol:


Reagovat
Jiitulle 18.07.07

To je dobrý téma :dance: ,taky s něčím přispěju…

Jedovaté a jinak nebezpečné rostliny

africká kopřiva agave aloe amarylis áron asparagus azalka barvínek begonie bobkovišeň lékařská brambořík břečťan cesmína čemeřice difenbachie dračinec, dracena durman, datura filodendron fíkovník šplhavý fíkus gumovník hortenzie hyacint chryzantéma, listopadka jalovec jmelí kala kapradí klívie, řemenatka konvalinka kosatec kosmatec kroton křín libora lilek ozdobný mahonie mučenka myrta náprstník narcis oleandr oměj orchidej pelargonie pryšec prvosenka psí víno ptačí zob rododendron skalník skočec sleziník šafrán, krokus tchýnin jazyk tis toulitka trnová koruna třešeň tulipán užovník vánoční hvězda vánoční kaktus vlčí bob voskovka zerav, túje

Tady je odkaz na stránky,kde jsem to objevila,jsou tam i fotky http://www.kocicarny.cz/…i-kocku.html


Reagovat
Re: Jiitulle | natassam 04.03.17

A co takhle lilie. JEJÍM POLEM SE D ŘÍVE LÉČIVA EPILEPSIE. S jakým úspěchem jsem se již nikde nedočetl :cert: :mavam: R


Reagovat
Anette 18.07.07

no jo, jenže co je pro kočky toxické nemusí být pro lidi a naopak :roll:


Reagovat
Jiitulle 18.07.07

to máš pravdu,já zatím děti nemám,mám jenom kočky,tak to posuzuju podle toho.


Reagovat
Kamča.dalmatinka 18.07.07

jitul ty jsi ten seznam snad psala podle kytek co mam doma :lol: takze az se malej narodi,tak vse likviduju :roll: a aspon vim po cem mi kocka doma zvraci. :roll: :oops: zrala porad aloe a ja si rikala ze ji musi chutnat,ale uz se po ni nekolikrat pozvracela,tak jsem ji daLA na lednici a ona je nakonec fakt jedovata :roll: jeste ze to kocicak prezil :roll:


Reagovat
Jiitulle 18.07.07

já jsem o aloe taky nevěděla,že je pro kočky jedovatý,ale pro lidi je zdravý,ne?ale asi ne na jídlo :?


Reagovat
verveve 13.10.07

Na Intenrenu jsem nasla tento zajimavy odkaz, kde jsou vyjmenovane jedovate rostliny i ktere casti jsou jedovate: http://www.chovatelka.cz/…rostlin.html Verveve


Reagovat
Titty 13.02.08

Super téma! Jen jsem se po přečtení těch seznamů dost zděsila – máme doma asi tak půlku všech těch jedůvek. 8O Asi pošoupnu oddělení zimní zahrady od obýváku na žebříčku priorit na první místo.


Reagovat
larkinh 11.05.12

Jedovatý je skoro všechno:

Jablka – semínka obsahují kyanid.

Většina lilkovitých – rajčata kromě plodů, brambory kromě hlíz, volně rostoucí lilkovité např. lilek potměchuť.

Semena peckovin – broskev, meruňka, švestka, atd – tedy to, co je ukryto v pecce Bylinky – tady záleží spíš na snědeném množství – např. máta, dále česnek, křen,…

Léčivky – třezalka tečkovaná může vyvolat fotosenzitivitu (tj alergické reakce kůže na sluneční záření) – a to se bere jako léčivka.

Nikde jsem tu neviděla vratič.

Jinak najde se tu někdo, kdo jedovatý kytky sbírá? Já ano, cíleně si je doma pěstuju :) Nebylo by špatné mít diskusi o jejich pěstování…


Reagovat
papi9719 26.11.12

Všechny pryšce jsou jedovaté.


Reagovat
Re: papi9719 | pckop 26.11.12

Nějak tápu. Co má vánoční kaktus společného s pryšcem.


Reagovat
iris66 26.11.12

Tak ten je tak jedovatý, že prý 4 semena stačí usmrtit koně. :poblion:


Reagovat
papi9719 29.11.12

Jen jsem chtěl napsat že pryšce jsou jedovaté, ale nemají nic společného s vánočním kaktusem.


Reagovat
emilka12 29.11.12

NÁŠ PES OKUSOVAL ASPARÁTUS A TAKY SE MU NIC NESTALO, NAHOŘE JE PSÁNO ŽE JE PRUDCE JEDOVATÝ. :nevim: :nevim:


Reagovat
Re: emilka12 | larkinh 30.11.12

[citace] @emilka12 píše: NÁŠ PES OKUSOVAL ASPARÁTUS A TAKY SE MU NIC NESTALO, NAHOŘE JE PSÁNO ŽE JE PRUDCE JEDOVATÝ. :nevim: :nevim: [/citace] Ona není jedovatá rostlina jako jedovatá rostlina. Některé jsou jedovaté hodně, některé málo. Některé jsou jedovaté jen pro některý živočišný druh, některé pro všechny. Asparágus patří mezi lilkovité, a jak jsem ti teď našla na netu, tak jedovaté by z něj měly být jen plody (bobule).


Reagovat
bohuminka 03.01.13

Ahoj, ráda bych vás varovala před zamio culcasem ( nevím, jak se přesně píše). Bráchovi se z jediného kousnutí do listu přiotrávila želva, ale naštěstí se dostala včas na VETku a prý jsou na zahradě jedovaté tůje, nevíte někdo jak moc?? Já mám totiž hlupé štěně a ty tůje ji přitahují jak magnet. :zed:


Reagovat
mertin 17.01.13

Zdravím, i tato rostlina – Ženšen pětilistý – Jiaogulan je jedovatý a toxický pro kočky


Reagovat
Re: mertin | Hafula 20.03.13

Náš pes se otrávil oleandrem a takovou hrůzu nikomu nepřeji. Po rozžvýkání několika lístků tři dny bojoval o život, krev zvracel, vytékala mu ze střev, tep 200. Už je to 14 dní, dostal se z toho, taky díky vetovi a kapačkám, ale přetrvává arytmie. Při představě, že by těch několik lístků pozřelo dítě… rozhodně se asi nevyplatí mávnout rukou s tím, že: „náš pes sežral asparágus a taky mu nic nebylo“. Jen škoda, že jsem tohle nevěděla dřív.


Reagovat
larkinh 20.03.13

Je pěkná sv..ě – otrávit se můžete i tehdy, když si opékáte špekáčky na prutu z oleandru. Dokonce snad i kouř z ohně z oleadrového dřeva je jedovatý.


Reagovat
Re: larkinh | Hafula 21.03.13

Likviduji doma všechny jedovaté rostiny a moc mi jich nezůstalo. Váhám nad fikusem benjaminem – nevím, jestli jedovatý je nebo není. Nevíte?


Reagovat
emilka12 21.03.13

Hafu já bych je nelikvidovala, většina rostlin je jedovatych ale z druhé strany je to přínos. Takovy fíkus benjamin čistí zplodiny z televize. Jestli je chceš vyházet tak musíš vyházet koberce, záclony a vše co je z umělé hmoty. takže musíš bydlet v holobytě. jestli bydlíš na činžaku tak ten je taky jedovaty. Měli jsme pudla kterého nám otrávil člověk a další pes se nám přiotrávil houbama. Nebezpečí na nás číhá z každé strany. Já jsem málem umřela a to jsem nesnědla žádnou jedovatou rostlinu. :mavam:


Reagovat
Hafula 21.03.13

Emilko, no jo, ale ono je to ještě čerstvé, ten děs s otráveným psem – tři dny bojoval o život a já se strašně bála, hlídala, jestli dejchá a nechci to zažít znova. On je ten náš čokloň totiž hrozná příšera, do všeho kouše, má rok. Kytky jsem rozdala a pořídím jiné. Dřív jsem hodně pěstovala ibišky, tak se k nim vrátím. A místo jedovatých popínavek dám žumen. Zajedu do skleníkového centra a určitě něco vyberu.


Reagovat
emilka12 21.03.13

TO CHCE TY KYTKY DÁT Z DOSAHU PSA A DĚTÍ. :mavam: :mavam:


Reagovat
emilka12 21.03.13

@Jiitulle a JSOU VŠECHNY JEDOVATÉ, CO TA ALOE? :nevim:


Reagovat
Dominik Mik 21.03.13

Máš špatně tyto:Dracena, Asparagus(dává se domácím zvířátkům, takže je to jasné) :lol:


Reagovat
Hafula 21.03.13

Dominiku, nastudovala jsem za poslední dva týdny hodně materiálu a všude se uvádí, že dracena i asparágus pro PSY jedovaté jsou. Jak je tomu u lidí či koček netuším.


Reagovat
Dominik Mik 21.03.13

Asparágus? když říkáš. ale s tou dracenouto tak třeba je. Možná to je jinak.ale s těmi psy máš pravdu. :lol:


Reagovat
Jarmila B. 27.09.13

Asparátus(aspa­ragus)je příbuzný chřestu lékařského tzv. šparglu-tedy výborné jedlé zeleniny-jedovaté jsou jenom bobule(krásně zelené, později oranžovo-červené),které jsem zatím viděla jen u venkovního(lé­kařského)aspa­rátu, který si pěstovala na zahrádce moje babička(na vesnici mezi Brnem a Břeclaví)na jaře ho přihrnuli a jedli mladý chřest na másle a později sklízeli více jak metr dlouhé šlahouny do kostelních a hřbitovních kytic. Šťáva z rostliny či pobodání malými trny může způsobit alergické reakce na kůži. Asparátus pěstuji spoustu let, mám ho i přímo u zábradlí schodiště, takže se ho běžně děti(mám jich pět)dotýkají, kvete mi občas drobnými bílými kvítky, ale plod(bobuli)jsem doma nikdy neviděla a měla jsem jich několik druhů-teď mám dva. Já ho jako nenáročnou rostlinu doporučuji.


Reagovat
Jarmila B. 27.09.13

Vratič mi jednou ochutnal malý syn a měl žaludeční a střevní potíže a to jen ožužlal na vycházce jeden stonek. Šťovíky a šťavely taky děti rády ochutnávají a pokud jich sní víc, tak se dočkají nevolnosti nebo i horších následků.


Reagovat
pucek 28.09.13

Zvířata a děti hlídat doma i na zahradě, poučit je co se jí a co ne. Všeobecně-jíst jen to co je určené k jídlu, to by jsme nesměli nikde nic pěstovat


Reagovat
Gabriela Silovská 16.07.14

Ahoj tato roslina není jedovatá ale špiní takže si dávejte pozor na ušpinění této rostliny ušpinění je žluté :D


Reagovat
Gabriela Silovská 16.07.14

Ahoj tato rostlina není jedovatá takže se nemůžete bát :D


Reagovat
Amigo2 30.08.14

Proboha lidé, do čeho jste se to pustili? Každý sem napíše co ho napadne nebo co někde slyšel bez ověření a jíní jsou kvůli tomu schopni vyhodit rostlinu, která je též živou bytostí pokud jste si toho někteří nevšimli. Mohu například potvrdit, že dračinec určitě není jedovatý pro kočky, naopak je těžké rostlinu před nimi uchránit. KOČKY I PSI JEDÍ TRÁVU VÝHRADNĚ PROTO, ABY JI NÁSLEDNĚ VYZVRACELI A ČISTÍ SI TAK ŽALUDEK. Aloe vera je uznávaná jako léčivá pro lidi i pro zvířata např. zde: http://www.aloeinfo.cz/…-zvirata.php To, že se po ní kocour pozvracel bylo proto, že on ji právě kvůli tomu jedl. On není býložravec. DOPORUČENÍ: POUŽÍVEJTE PROSÍM VLASTNÍ ROZUM A ZKUŠENOSTI A INFORMACE SI OVĚŘUJTE. VLASTNÍ ZKUŠENOST MÁ PŘEDNOST. I V ODBORNÉ LITERATUŘE SE VYSKYTUJE ŘADA NESMYSLŮ. HLAVNĚ PROTO, ŽE AUTOŘI BEZ OVĚŘENÍ OPÍŠÍ NĚJAKÝ OMYL JINÉHO AUTORA.


Reagovat
Iva258 20.09.14

Seznam jedovatých a nebezpečných pokojových roslin i s fotkami je na stránkách Toxikologického informačního střediska http://www.tis-cz.cz/…ove-rostliny. Je tam i seznam venkovních jedovatých rostlin a seznam jedovatých plodů.


Reagovat
Peťule70 22.01.16

V seznamu Toxikologickeho centra jsem nenašla Fikus benjamin, ale jinde bohužel ano, takže v tom mám dost bordel! Lopatovci letěli jako první – jsou schovani v jiné místnosti, ale nikdo je nechce adoptovat, tak nevím. Benjamina si zatím nechám-snad toxikologove vědí co píši. Mám 8 utulkačků a nesnesla bych jejich další utrpení. Lopatovec atd.plus děti plus zvířátka rovna se průser!


Reagovat
pucek 22.01.16

Samozřejmě že je to jisté riziko, ale já pěstuju všelijaké pokojové rostliny 40 let včetně jedovatých a měla jsem děti i psa. Děti, dokud byly malé, ani pes se k jedovatým kytkám nedostali, dala jsem je výš. Nikdo neměl touhu je ochutnat. Totéž na zahradě kam chodí vnoučata, mám i např. omněj, nikdy se nic nestalo. Ale je na každém, jak to vidí ;)


Reagovat
Anonymni 26.09.21

Zvířátka jsou pro mě všechno a dělám, co můžu, aby se měli dobře. Jestli můžu doporučit něco pro pejsky, tak tady mají všechno možné. Například pískací hračky, krmné těstoviny různých druhů, různé míčky, třeba dog fantasy nebo vinylový v podobě ježka – https://www.nakupuj-24.cz/…ie/psi-2524/ a moc dalšího. Stačí si jen vybrat pro nejlepšího přítele člověka.


Reagovat
Anonymni 31.10.21

Tak tyto rostliny bych teda doma mít nechtěla. Co jsem si ale v domácnosti oblíbila, tak je vaporizér pax 3. Pokud neznáte a nikdy jste o tom neslyšeli tak právě teď je pravá doba se jít na něco podívat. Já jsem vám myslím uvedla i odkaz, tak se můžete prokliknout na shopík.


Reagovat

Oblast Lednicko-valtického areálu návštěvníkům nabízí množství historických památek, malebné parky i krásné zahrady. Pojďte strávit dovolenou na Lednicko-valtický areál. Ubytovat se můžete v nejvíce navštěvovaných městech na stránkách ubytování Lednice nebo ubytování Valtice. Pokud před zahradami upřednostňujete přírodu a les, vyberte si chaty k pronájmu na okraji lesa v klidném a tichém prostředí. Dovolená v této lokalitě se vyplatí v každém ročním období a zvláště na podzim, kdy zde probíhají vinobraní.



Máte problém najít potřebné náčiní, když ho nejvíce potřebujete? Máte už dost nástrojů povalujících se bez ladu a skladu v dílně? Poradíme s pořízením vhodného kufru na nářadí.Ynaradi.cz.