Diskuze

Zelenina

Semena dýně


Moth 14.08.12

Zdravím, jako zahradnice začátečnice bych se chtěla zeptat na dvě věci kolem semen dýní (Hokaido, máslová).

  1. Uchytí se mi semínka z dýní koupených v obchodě na spotřebu, nebo nejsou dostatečně zralá?
  2. Pokud ano, jak nejlépe uchovat semena pro další rok?

Předem děkujiiii :mavam:


Reagovat
Re: Moth | pckop 14.08.12

Nevím, co vás vede k tomu, že chcete vysévat semena z kupovaných dýní. Může totiž nastat situace, že dýně jsou F1 a v dalším přesévání se budou vlastnosti štěpit, takže naroste úplně něco jiného než budete očekávat. Já osobně bych do toho nešel a raději si koupil sáček s osivem.


Reagovat
Moth 15.08.12

Jak jsem psala… jsem laik a proto jsem využila této diskuze. Každopádně děkuji za vaši udivenou odpověď:)))


Reagovat
Seal 15.08.12

Tchýně se o to kdysi pokusila a semínka se vůbec nechytila. Možná je to nějaká záměrná degenerace, čert ví. Jsem taky laik ;) Na rok dostala semínka od sousedky a bez problémů.


Reagovat
Moth 15.08.12

Seal, děkuji. Dýně jsem koupila od farmářů, prostě vyzkoušim, sazeničky (jestli nějaké budou) hodim na jaře na kompost a uvidí se :D


Reagovat
Mithos 09.10.14

Doporučil bych první vysázet sazeničky (z semen dýně – od známých, farmářů, z obchodu, to už záleží na vás, jak kterým druhům věříte), nejlepší je možnost doma na parapet do malých kastlíčků (nejlepší jsou ty příklopné průhledným plastovým víkem. Rostou rychle a pěkně. Až vyraší, nechat tak týden dva a vysadit venku/v pařeništi, skleníku.

Hokaido rostou poměrně rychle (brzy), máslové dlouhou dobu vypadají, že nic neroste, až potom najednou jich je hodně :)


Reagovat