Diskuze

Ostatní okrasné dřeviny

Čím osázet vyvýšené místo u sousedovic plotu?


Anonymní 10.05.10

Ahoj, potřebovala bych poradit, abych při vlastním výběru nelitovala a nemusela na podzim sázet nanovo, jsem absolutní laik a nevyznám se.

Dělali jsme posezení a díky tomu máme co do výšky asi půlmetrovou haldu (průměr cca 2m) za zahradním domkem, je to těsně u sousedů (plot patří nám), takže bych nerada něco, co by se jim tam popínalo (i tak jsme zdědili popínavky po předchozích majitelích, které neustále lezou k sousedům).

Taky nechci něco, co by bylo příliš vysoké, i tak to bude na té haldě trčet. Místo je většinu dne ve stínu či polostínu a máme tady docela sucho (na celé zahradě).

Poradíte nějaké nízké keříky, stínomilné, ideálně bez jedovatých bobulí? A aby se nemusely moc opečovávat, protože místo je ze dvou stran nepřístupné.


Reagovat
Re: Anonymní | germi 09.07.16

Rychle a vysoce rostlý je bambus, navíc není popínavka. Druhá rad je dobrý skalník, ale píchá-dětui!?Jalovec, pozor! nevhodný kde jsou hrušně a to desítky metrů, zlikviduje je.Dala bych rozchodníky.


Reagovat
Re: Anonymní | germi 09.07.16

Barvínek je jedovatý. Výborná se mi zdá astra nízká, kvete temně fialově, tvoří porost asi do 30–35 cm? Snad nic není bez péče.


Reagovat
Re: Anonymní | germi 09.07.16

Ještě mě napadá, stinná místa a vlhká, kapradiny a hohyšky-přímo vynikající! Bohyška – různé kombinace barev není fádní jen jeden druh. S kapradinou supr! Sem a tam dát kámen – placák, ajeto! Pokud je místa opravdu hojně-hodně, dala bych ještě do další části bergénii, skvělá dekorativní. A pokud máte čas, chuť a trpělivost, tak hortenzie! Měla má rodina na dvoře ve stínu, léta bohatě kvetoucí keře víc než metr vysoké, květy o průměru i 30 cm, úžasné! Pak to roste samo! Sklízet budete jen ovace!


Reagovat
Han-da 07.06.10