Diskuze

Balkonové rostliny

Jsem začátečník, prosím poraďte


LadyGodiva 02.05.12

Dobrý den, ráda bych se poradila ohledně pěstování kytiček v závěsném truhlíku na balkoně. Bydlíme v paneláku v 5. patře u vody, fouká zde občas a jsme na jihovýchod. Chtěla bych sem dát na zábradlí závěsný truhlík s něčím, surfinie, petunie, apod. Ale vůbec se v tom nevyznám. Včera jsem koukala na samozavlažovací truhlíky, ale moc tomu nerozumím, mají jakoby dvojité dno, to se ta hlína, nebo co do toho vlastně mám koupit za zeminu, dá rovnou do toho s těmi sazeničkami? A kolik sazeniček rostlin do jednoho truhlíku dát? Resp. po kolika cm to rozestoupit, aby to vypadalo bohatě, ale zároveň měly ty rostlinky místo? A jaké rostliny do těchto podmínek dát na balkon v paneláku dát? Děkuji předem za rady, jsem začínající pěstitel a nechám si ráda poradit. Jana.


Reagovat
kyti5 02.05.12

Hezký den, záleží jak dlouhé truhlíky chcete – dobře se manipuluje s 60cm do nich tak 4–6 sazeniček – zeminu si kupte univerzální . Samozavlažovací truhlíky – spodní miska se plní vodou do horních truhlíků zeminu a sazeničky je dobré koupit granulované hnojivo/s dlou­hodobým účinkem /, které se přidá hned ke každé sazenici a působí po celou sezonu /je tedy postaráno o hnojení/ nejodolnější jsou muškáty, můžou se nakombinovat s molicí, sanvitálkou , nebo milionbellsy -ale jistě vám dobře poradí přímo v zahradnictví. Přeji dobré rozhodnutí a ať vše pěkně roste. :kytka: :kytka: :kytka:


Reagovat
Re: kyti5 | LadyGodiva 02.05.12

Děkuji moc! A ten samozavlažovací systém, nevím, jak to popsat, ten průhledný tubus se dá kam? Ten se zabodne do té spodní misky a zavalí se tou zeminou a pak se do něho leje voda přímo a ne zemina se vůbec nezalévá? A s jakým připevňovacím systémem na zábradlí balkonu máte zkušenosti? Koukala jsem v Bauhausu a měli takový tvrdý z nějakého jakoby drátu.


Reagovat
kyti5 02.05.12