Diskuze

Bylinky a koření

Pěstování bylinek doma - začátečník

APuccelli 20.02.12
Ahoj,

dneska poprvé jsem našla tyhle stránky a jsou naprosto super! Jen já jsem úplný začátečník... o zahradničení, pěstování atd. skoro nic nevím... ale strašně mě to chytlo a chtěla bych se do toho pustit a zjistit kupu informací atd.

Pro začátek bych doma chtěla pěstovat bylinky - bazalku, petržel, tymián, rozmarýn, šalvěj, pažitku, mátu a meduňku.

Jenže moc nevím jak na to... Co jsem si tu prošla, tak mám začít od semínek. Sama jsem několikrát zkoušla pěstovat ty kupované z marketu, ale nevyvedlo se to... chvíli ok, bazalka i obrazila, ale nakonec stejně odešly...

Proto bych se chtěla zeptat, jestli by mi někdo neporadil - jakou zeminu, kdy začít pěstovat od semínek - mám za to, že od února by se asi mělo... kolik světla, nějaké Vaše postřehy a vychytávky!

Děkuju moc
Reagovat
Re: APuccelli | kyti5 21.02.12
kup si substrát na květiny a zeleninu dej do květníků nebo truhlíků /dle svého uvážení/ seminka zasej/podle sáčku/ klidně už nyní a nech je na světlém okně přiměřeně zalévej ...nevím jak se ti podaří mátě nebo meduňce ...chtějí dost prostoru spíš záhon /ale vyzkoušej to /
ze semínek ti bylinky dlouho vydrží , vždy když je seřízneš znovu ti obrazí a porostou, ty se supermarketů jsou tak na jedno použití rychlené
Reagovat
Re: APuccelli | ZAHRADNÍK 24.02.12
jestli Vám můžu poradit tak tadyk tyto bylinky se vyplatí pěstovat ne ze semínek ale z řízkovaných rostlin , tyto rostliný mají kvalitní kořenový systém i celkový habitus rostliny který po ořezu krásně obráží . Ze semene má cenu pěstovat jen bazalku ale ta přečká jen do podzimu poté je nutné znovy vyset . Pokus by jste mněla zájem zašlu Vám naši nabídku bylinek , nabidku si vyžádejte na e-mailu- zahradnictvi.branka@seznam.cz .

S pozdravem a přáním krásného dne Weiss Jan - zahradnik
Reagovat
Fabiána 25.02.12