Diskuze

Bylinky a koření

Pěstování bylinek - zesílení, přesazování atd.

JanaSen. 14.07.15

Dobrý den, v pěstování bylinek jsem začátečník, v květnu jsem si zakoupila v OBI semínka, speciální substrát pro bylinky, truhlíky a květináče a zasadila jsem majoránku, dobromysl, bazalku, kopr, mátu, koriandr, polníček, rukolu, špenát (to byla asi blbost do truhlíku, že jo?), rozmarýn, levanduli, tymián a šalvěj. Bydlím v městské činžovním bytě se zahrádkou, bylinky mám na okně v truhlících a květináčích, jde sem hodně světla a okna jsou směrem do zahrady, na zahrádce pěstuje moje teta hlavně květiny, ale není tam asi příliš úrodná půda, zkusila jsem tam později některé z bylinek přesadit (špenát, rukolu, polníček, kopr, oregáno) a všechny odešly, chytla se jen rukola, která zatím jakž takž přežívá. Moje bylinky vzešly skoro všechny až na rozmarýn a levanduli, ty ani nevyklíčily, otatní rostou, ale všechny mají jen delší šlahouny a menší lístčky, akorát šalvěj vypadá slnější s větším listem. V červnu jsem všechny přesazovala, aby měly více místa a část se pokusila dát jak už jsem zmínila na zahrádku – bez úspěchu. Také jsem zakoupila speciální hnojivo na bylinky a začala je cca 1× za 14 dní hnojit. V souvislosti s přesazováním se chci zeptat, jak to správně provádět, jak často a zda rostlinku po rostlince, nebo jen v trsích, či je t individuální u každé bylinky? A jak dosáhnout toho aby zesílily? Zastřihovat je? Děkuji za vaše případné rady. s pozdravem a přáním hezkého dne, Jana

Reagovat
pucek 14.07.15

Já bych zastřihovala.

Reagovat
Anonymni 29.01.21

Zdravím, my jsme také doma zkoušeli pěstovat nějaké ty bylinky, dokonce jsme si i vyzkoušeli pěstování guarany, ale to se nám upřímně ani moc nepovedlo… Tak jsme se rozhodli jít tou cestou, že si ji raději pořídíme z nějakého ověřeného obchodu a tím obchodem je https://eshop.guaranaplus.cz/…a-100-kapsli … Tak kdyby náhodou někdo měl chuť zkusit něco nového, tak mrkněte :-)

Reagovat
Anonymni 30.06.21