Diskuze

Balkonové rostliny

Pěstování Surfinie


MartinaP 04.05.07

Tak jsem se rozhodla pro kytky do truhlíku – Surfinie a vůbec nevím jak na to. Někdo mi poradil, že se Surfinie musí nechat nejdřív dorůst do požadované délky převisu (odtrhávat květy)a pak teprve je nechat kvést. Ale připadá mi, že je to nějaké divné, protože jsem opravdu jediná v ulici, která má jenom ty sazecky bez kvetu a vsem uz kvetou :oops: (mě by taky kvetly, ale odtrhavam porad jak blazen :wink: ) poradíte jak je nejlépe pěstovat, jak moc zavlažovat hnojit a tak :) předem díky moc za každou radu, fakt s tim nemam žádné zkušenosti. Martina


Reagovat
Re: MartinaP | Eloise 25.05.12

Všichni kdo pěstujete surfinky v závěsu.Chtějí zalévat alespoň 2× deně a jednou týdně hnojit, hnojivem na květiny. Potom si užijete krásu, jak se vám odvděčí.


Reagovat
Re: Eloise | kyti5 25.05.12

tak jsem dneska neodolala a přestože jsem řekla petůnky letos ne – koupila jsem :oops: :oops: :oops: :oops:


Reagovat
Re: kyti5 | ludmila60 25.05.12

nádhera :potlesk: :potlesk: :palec:


Reagovat
Re: Eloise | MarkyM 25.05.12

[citace] @Eloise píše: Všichni kdo pěstujete surfinky v závěsu.Chtějí zalévat alespoň 2× deně a jednou týdně hnojit, hnojivem na květiny. Potom si užijete krásu, jak se vám odvděčí. [/citace]

A zalévat do misky nebo horem? Viz.mé foto o několik příspěvků výš.


Reagovat
Re: MartinaP | zahradnice001 10.03.13

Dobrý den, může mě někdo poradit, proč se mě začali kroutit lístky u sazenic surfinií, které jsou asi 10cm vysoké? Mám je přesadit? Děkuji za každou radu VolfovaH@seznam.cz :(


Reagovat
Re: MartinaP | george5167 10.03.13

Ta rada od Marketky je zřejmě dobrá. Když projíždíte krajinou, zjistíte, že čím víc je podhorské podnebí / Podkrkonoší, Krušné hory, celé Alpy /, tím lépe se jim daří.

I v Praze najdete pěkné surfinie. Tajná rada : zalévejte občas vodou z výplachu syrového masa – řezník vám ji dá kolik chcete / snad – hodný řezník /.

A jestli žijete někde nad 600 m. n.m. a kolem teče potok nebo říčka, nemusíte se ptát na radu. Pozdrav!


Reagovat
Re: george5167 | george5167 10.03.13

Ještě jsem něco zapomněl k surfiniím. Před 30 léty je po trase, kterou každoročně jedu, nikdo neznal. Dnes je jich po vstupu do Alp záplava. Existuje mezinárodní soutěž „Blumendorf“ / květinová vesnice / a několikrát zvítězily obce na cestě Tauerntunel – Ljubljana

  • Opatija : viz např.http://www­.katschberg.at/de/sum­mer/sport-freizeit/sehen­swuerdigkeiten/blu­mendorf-rennweg-katschberg.htm.

Základ – surfinie. Surfinie na trakaři, v truhlících, v oknech – prostě všude. Ať vám kvetou!!! Dr J


Reagovat
Re: george5167 | george5167 11.03.13

Ještě upozorňuji, že dnes vyšel článek http://www. ireceptar. cz/zahrada/okrasna-zahrada/rozkvetly-raj-petunii-jak-se-v-nem-vyznat/#utm_sou­rce=newsletter&ut­m_medium=email&ut­m_campaign=nws-11–03–2013 k petuniím, velmi podrobný. Dr J


Reagovat
Re: MartinaP | LuciTau 24.04.13

Ahoj, můžu se zeptat, vím že se do cca 60cm truhlíku mají dávat cca 3–4– surfinie, no ale já dala do květináče průměr nevím kolik ale cca 165 cm a dala jsem zam tři jakoby do trojuhelníku :lol: a ty v truhlíku rostou více je možné že se mačkají a proto nerostou? :oops:

díky


Reagovat
Re: LuciTau | ondrasikova jarka 24.04.13

Dobrý den, možné to je ale už to nechte tak, v každém případě truhlík je lepší a sama uvidíte přes léto jak to vypada, přeji hezký sluneční den


Reagovat
Re: MartinaP | Kecalinka 16.05.13

Dobrý den, já odstraňuji jen ty uvadlé květy. Jsou to velmi vděčné kytičky :potlesk:


Reagovat
Re: MartinaP | cestazmesta 06.06.14

Dobrý den všem, mám surfinie cca 15 cm vysoké, zatím rostou jen do výšky, chci se zeptat, za jak dlouho se z nich stane takový ten krásný převislý trs? :-)

Postačí k tomu jedno léto nebo až za pár let? Máme totiž každý truhlík jiný a zespodu je to vidět, tak jsem myslela, to je v pohodě, za chvíli přes něj budou květiny a nic nebude vidět. Ale už je mám asi 2 měsíce a žádná sláva.


Reagovat
Re: cestazmesta | martina.fu 06.06.14

[citace] @cestazmesta píše: Dobrý den všem, mám surfinie cca 15 cm vysoké, zatím rostou jen do výšky, chci se zeptat, za jak dlouho se z nich stane takový ten krásný převislý trs? :-)

Postačí k tomu jedno léto nebo až za pár let? Máme totiž každý truhlík jiný a zespodu je to vidět, tak jsem myslela, to je v pohodě, za chvíli přes něj budou květiny a nic nebude vidět. Ale už je mám asi 2 měsíce a žádná sláva. [/citace] mámm v profilovém obrázku surfinky z loňského roku – takhle vypadaly v červenci.

A záleží, jetli máš převislé a jak dlouhé stonky dělají. Jsou různé odrůdy.


Reagovat
Re: martina.fu | cestazmesta 07.06.14

Jakože od jara vyrostly takhle bohatě do července? No já je kupovala jako převislé, aspoň prodavačky to tak tvrdily. Tak pořád čekám, až začnou převisat :-))) [citace] @martina.fu píše: mámm v profilovém obrázku surfinky z loňského roku – takhle vypadaly v červenci.

A záleží, jetli máš převislé a jak dlouhé stonky dělají. Jsou různé odrůdy. [/citace]

Jakože od jara vyrostly takhle bohatě do července? No já je kupovala jako že mají být převislé, aspoň prodavačky to tak tvrdily. Tak pořád čekám, až začnou převisat :-)))


Reagovat
Re: cestazmesta | cestazmesta 07.06.14

Tak takhle vypadají teď.


Reagovat
Re: cestazmesta | martina.fu 07.06.14

[citace] @cestazmesta píše: Tak takhle vypadají teď. [/citace] jak [citace] @cestazmesta píše: Tak takhle vypadají teď. [/citace] no, za dva měsíce by to opravdu mohlo být lepší. Doporučuju hnojit. Nejleepší je asi Cristalon. Já zezačátku květy otrhávám, aby sazeničky zmohutněly. Surfínky si kupuju každý rok nové, myslím, že se nepřezimovávají.


Reagovat
Re: martina.fu | cestazmesta 07.06.14

[citace] @martina.fu píše: no, za dva měsíce by to opravdu mohlo být lepší. Doporučuju hnojit. Nejleepší je asi Cristalon. Já zezačátku květy otrhávám, aby sazeničky zmohutněly. Surfínky si kupuju každý rok nové, myslím, že se nepřezimovávají. [/citace] Já zase četla, že přezimovávají. To by mě pěkně štvalo, aby mi nevyrostly ani do požadované délky a musela bych zase na jaře kupovat nové! Totiž samotný kytičky tady prodávali jen takhle malé, již rozrostlé surfinie prodávají jen s květináčem, což mi přišlo zbytečné, když ho nepotřebuji…


Reagovat
Re: cestazmesta | martina.fu 08.06.14

[citace] @cestazmesta píše: Já zase četla, že přezimovávají. To by mě pěkně štvalo, aby mi nevyrostly ani do požadované délky a musela bych zase na jaře kupovat nové! Totiž samotný kytičky tady prodávali jen takhle malé, již rozrostlé surfinie prodávají jen s květináčem, což mi přišlo zbytečné, když ho nepotřebuji… [/citace] letos v dubnu jsem koupila asi takové jaké máš na fotce. A teď vypadají takhle


Reagovat
Re: cestazmesta | kyti5 08.06.14

@cestazmesta…To nevím, kde byste je přezimovala…stejně byste je musela na jaře ostříhat, rozhodně se vypaltí je pěstovat každý rok nové a nepřezimovávat, když je budete hnojit a dobře se o ně starat- narostou vám veliké převisy plné květů


Reagovat
Re: kyti5 | olgas 09.06.14

[citace] @kyti5 píše: @cestazmesta…To nevím, kde byste je přezimovala…stejně byste je musela na jaře ostříhat, rozhodně se vypaltí je pěstovat každý rok nové a nepřezimovávat, když je budete hnojit a dobře se o ně starat- narostou vám veliké převisy plné květů [/citace] taky si myslím.


Reagovat
Re: MartinaP | ludmila60 12.06.14

Já to nikdy netrhala a kvetly pořád, akorát letos mám ze semínek a jěště mi nekvetou, možná je to tím počasím, uvidíme, surfinky se netrhaj, to petunky, aby pořád nakvétaly nové květy, ale surfinky ne
:mavam:


Reagovat
ruza 04.05.07

Marto ja nevim, ja surfinky nikdy nezastipovala. Pouzivam samozavlazovaci truhliky a rostou „jak z vody“ :lol: Hnojivo moc nepouzivam, sem tam neco do vody dam ale ne pravidelne.


Reagovat
MartinaP 04.05.07

Tak děkuji mockrát, takže myslíte nejsou moc náročné na údržbu a rostou? Tak to bude něco pro mě :lol: . Ještě jednou díky


Reagovat
Marki 04.05.07

Myslím, že surfinie jsou už šlechtěné tak, aby rostly do převisu (horší je to s petuniemi). Doporučuje se odštipovat odkvetlé květy a když je v polovině léta zastřihneš, vydrží déle krásné a kvetoucí. Hnojivo bych dávala, i když to nemusí být zrovna každý týden. Je dobré jim zajistit dostatek vody a hodně sluníčka. Ahoj, Markéta


Reagovat
ruza 05.05.07

Jo jo surfinky jsou nenarocny :lol: Kdyz budou mit i ten samozavlazovaci truhlik tak se nestane ze budou mit malo vody a staci jenom doplnit podle potreby a jak pise Marketa sem tam jim soupnout hnojivo. Odkvetly kvety odstranuju u vseho, kytka se nevysiluje a ma vic zivin na novy kvety. A zastrihnuti je dobra rada, to vyzkousim :!


Reagovat
leila 05.05.07

Ahoj holky, já bych ještě měla dotaz-když odkvetou tak jako když odtrhnu ty odkvetlé květy tak zase porostou nové a vydrží mi třeba celé léto?

Taky jsem se totiž prvním rokem dala na pěstování a někdy je mi na moje přihlouplé otázky blbí se ptát přímo u zahradníka, tak takhle… :wink:


Reagovat
ruza 05.05.07

Leilo kvetly by i bez otrhavani odkvetlych kvetu, ale min. Kdyz kvet odkvete rostlina vetsinou dela semena a tim se vysiluje.


Reagovat
Budulinek 05.05.07

Mám na balkóně Surfinie co si pamatuju. Odkvetlé květy tam nechávám, bylo by celkem náročné je odstraňovat. Dělají mi převis přes metr a prostě na ně nedošáhnu. Kvetou celé léto, akorát chtejí více vody. Mám balkón na jih. I když mám samozavlažovací truhlíky zalívat musím denně. Hnojím jak si vzpomenu – tak co 14dní. Radka


Reagovat
Anonymni 05.05.07

Surfinie nádherně kvetou, ale je pravda, že jakmile silně prší, květy to poničí a je nutné je pečlivě otrhávat.Hnojivo je důležité 1×/týden, jinak by ti surfinky mohly začít žloutnout


Reagovat
Re: Anonymni | Michaela868 01.07.15

Dobrý den mě každy rok jeden a ten samej truhlík žloutne a listy jsou takové scvrklé a to je jen půlka truhlíku a hnojím a zalévám když je potřeba tak nevím čím to může být už sem do toho dala dost peněz a nevím jestli by pomohlo je ostříhat jestli by to ještě obrašilo jak tady všichni píší děkuji za radu


Reagovat
leila 05.05.07

Holky a jaký to hnojivo mám používat?

Omlouvám se zakladatelce této diskuze, že jsem jí do toho vlezla :lol: :lol:


Reagovat
MartinaP 06.05.07

V pohodě :lol: mě jako hnojivo zpočátku doporučili Kristalon start a pak když dorostou do požadované délky tak Kristalon plod a květ na povzbuzení kvítků


Reagovat
Marki 06.05.07

[citace] leila píše: Holky a jaký to hnojivo mám používat?

Omlouvám se zakladatelce této diskuze, že jsem jí do toho vlezla :lol: :lol

Dá se sehnat i hnojivo přímo pro petunie a surfinie. Určitě seženeš v baumarktech… M.


Reagovat
Re: Marki | vitamb 03.04.14

Z praxe je nejlepší krystalon cca 1× týdně :D


Reagovat
Roza3 27.05.11

Ahoj, prosím neporadíte mi někdo? Mám několik druhů surfinií. Všechny jsem je sázela do substrátu pro muškáty a balkonové květiny. Jeden truhlík jsou plnokvěté a kvetou a jsou krásně zelené. Ale další 4 jsou jednoduché a všechny mají úplně žluté listy a stonky a nevím co s tím? Mám je pohonojit? Jsou přelité? (mám ale samozavlažovací truhlíky).. Nevím si s tím rady.

Děkuju


Reagovat
Re: Roza3 | potKn 29.06.15

Dej do pet láhve stary hrebyky 2–3 a zalej vodou a nechej to týden čtrnáct dnu odstat a pak je tím prolej lístky ti zase zezelenají a nebo v marketu kup přímo hnojívo


Reagovat
Magdalenka73 27.05.11

Mám to taky a skoro je podezírám, že ty nažloutlé listy k tomuto druhu patří :-) Nevím…, také se ráda poučím.Dívala jsem se na foto loňských, byly krásně zelené, a veškeré podmínky jako substrát,hnoji­vo,truhlík mají stejně. Přikládám foto letošních..


Reagovat
Simča77 27.05.11

Žloutnutí listů u surfínií způsobuje nedostatek železa. Je potřeba hnojit hnojivem na surfínie nebo použít tekutou hořkou sůl.


Reagovat
60 27.05.11

já mám ted takové fialkové a jěště jsem je ani nehnojila a rostou krásně…


Reagovat
Simča77 28.05.11

60-tko, a víš, že to nejsou surfínie?


Reagovat
60 28.05.11

nevím,dostala jsem je jako ,Surfínie


Reagovat
60 28.05.11

Tak už vím,děkuji,já to popletla,tohle je surfinie


Reagovat
Magdalenka73 28.05.11

Teď je to správně :wink: …jsou nááádherné :potlesk:


Reagovat
60 13.06.11

tahle je hezká,že jo?


Reagovat
Magdalenka73 13.06.11

Jj, to je.Plné jsou krásné. Železo dle rady už přidávám, tak jsem zvědavá na efekt :wink:


Reagovat
Simča77 18.06.11

Takhle momentálně kvetou mě.


Reagovat
Simča77 18.06.11

A takhle kvetly loni.


Reagovat
60 19.06.11

nádherné :potlesk:


Reagovat
kyti5 19.06.11

krása


Reagovat
mandevila 27.06.11

JA JSEM SI KOUPILA 10 SURFÍNEK A PAK SE Z TOHOVYKLUBALY PETŮNKY BOHUŽEL


Reagovat
Martooni 17.08.11

Dobrý den,

jsem začátečník – nevíte co mi chytly surfinie?? A co s tím mohu dělat?


Reagovat
kyti5 17.08.11

Je mi líto ,vypadá to na molici, nezbývá než je vyhodit, protože molice se šíří dál i na jiné rostliny.Jsou na to bohužel náchylné jak petůnie tak surfinie


Reagovat
pospes 17.05.12

Dobrý den, mohla bych se zeptat? Letos jsem se na pěstování dala poprvé, takže vůbec nevím… Je toto naklonění u surfinek normální? Přijde mi, že se za chvíli zlomí :think: Díky!


Reagovat
Re: pospes | kyti5 18.05.12

je to naprosto normální, pěkně porostou a udělají převis – bude to nádhera – hlavně přihnojujte :kytka: :kytka: :kytka: :kytka:


Reagovat
buliznik 17.05.12

nezlomí,jsou i převislé :palec: :mavam:


Reagovat
pospes 18.05.12

@buliznik @kyti5 Děkuji moc! Tak to mám radost :-)


Reagovat
fefy 18.05.12

Dobrý den, chci se zeptat…letos jsem poprvé zasazovala surfinie do truhlíků a nepřečetla jsem si že hnojivo se přidává až 14 dní po zasazení. Nalila jsem zálivku s hnojivem přímo do jamky (do které jsem surfinie zasazovala) a surfinie se mi spálily a listy začínají pomalu černat. Ale květy se objevují. Je nějaká možnost nějak zachránit květiny? Děkuji Šárka


Reagovat
60 18.05.12

Tak je vyndej, rozmíchej tu hlínu a znova zasaď anebo dej novou hlínu,to bude asi nejlepší,aby ti neschnili,já když koupím nově surfinky,tak je hodně dlouho nehnojím,protože oni ten základ mají,když je koupíš,hodně štěstí :palec: :palec:


Reagovat
60 18.05.12

Já letos koupila tyhle růžové,ale byli jak zbité,taky jsem se bála,ale už jsou v pohodě :kytka: :kytka:


Reagovat
MarkyM 22.05.12

Ahoj, mám tento samozavlažovací květináč.Myslíte, že stačí lít vodu pouze do misky nebo mam zalívat i horem?Přijde mi ta miska dost malá v poměru s květináčem.Dě­kuji :)


Reagovat
Re: MarkyM | pospes 22.05.12

Zdravím všechny :-) Ješte jeden dotaz. Uklízíte květináče před deštěm, nebo je necháváte? Děkuji :mavam:


Reagovat
Re: pospes | kyti5 22.05.12

záleží co v nich roste , ale většinou neuklízím, když jsem měla plná okna petůnií a přicházely přívalové deště , tak jsem je uklízela -protože petůnky a déšť se nemaj moc rádi- nyní kupuji spíš milion bellsy nebo surfínky a neuklízím
tak vidíte/na fotce / než jsem toto množství odnosila domů to byla opravdu síla – tak jsem na petůnky zanevřela :think: :think: :think: :think:


Reagovat
MarkyM 22.05.12

@kyti5

No ale je to nádhera :potlesk:


Reagovat
Re: MarkyM | kyti5 22.05.12

a hrozně mi vadilo to vyštipování odkvetlých květů jak lepily – brrrrr ,jsou krásné ,ale proto aby krásné byly potřebují opravdu skvělou péči a hlavně aby se do nich nedaly mšice a jiné potvory je třeba o ně pečovat- letos mám převážně muškáty


Reagovat
emilka12 25.05.12

Je moc pěkná. :mrgreen: :mrgreen:


Reagovat
MarkyM 25.05.12

@kyti5

Tedy ta je krásná !!! Petunky nejsou převislý že?


Reagovat
Re: MarkyM | kyti5 26.05.12

petunky utvořejí převis – já zalévám horem do květináče ,ale nekropím rostlinu :mavam: :mavam: :mavam:


Reagovat
MarkyM 26.05.12

@kyti5

A jaký je tedy rozdíl mezi petunkou a surfínkou? Já myslela že petunka není převislá :oops:


Reagovat
Re: MarkyM | kyti5 26.05.12

petúnky musíš oštipovat odkvetlé květy – aby ti dlouho kvetly a mívají větší květy než surfínky – surfínky jsou samočistící odpadá to oštipování jsou jednoduché i plnověté :lol: :lol: :lol:


Reagovat
Re: kyti5 | ondrasikova.jarka 16.08.12

Hezký večer moje pěstovaní kytek začalo pomalu, když vidím něco hezkého co nemam zazvoním u dveří pochvalím a poprosím o seminko a o radu tak jsem začínala asi před 20 lety, ted je to jednoduché koupím 1 rostlinku jakoukoliv a do zavlažovacího truhlíku 2 až 3 týdny necham schované v garaží pak postupně davam na sluničko ale na noc šoupnu domu až do doby než přejdou mrazíky pak už jen dolívam vodu a 1× za týden hnojim kristalonem na růst pak už nehnojím není třeba když jsou škarede sestřihnu a oni znova obrostou ale co jsem chtěla zduraznit sbíram si seminka do skleniček stačí 1 nebo 2 tobolky k tomu na listek napíšu barevnou fixkou a pak stačí v březnu do 1 nebo 2 truhliků vysypat seminka a oddělik barvičky mam i 10 barev a sazim nejraději mix dohromady a věřte nestoji mě to skoro nic jen trochu hliny ktera je určena k rozmnožovaní rostlinek a v ní se ujme každé seminko, truhliky každy rok vysypu do dřevěné bedny kořeny vytřepu a vyhodím hlínu nechám přejít mrazem a na jaře zase sázím škudci vymrznou. Takto to provadím každy rok a mívam osazenych i 50 truhlíku a pořad ze stejné hlíny je to pracnější ale skoro zadarmo, všem kdo čtou tyto řadky rada poradím nic to nestojí hezky večer


Reagovat
MarkyM 26.05.12

@kyti5

Áha díky moc za vysvětlení :kytka: Plnokvětý surfínky mam letos poprvé a stejně je taky uštipuju mě se nelíbí ten odkvetlý květ :)


Reagovat
muškatek 27.05.12

Já jen dodám že Petunie rostou vzpřímeně a Surfinie jsou převislé.


Reagovat
zmijovec 28.05.12

Tak jsem koukla sem do diskuse a musím taky přidat fotky mých letošních "surfinií. Mám je letos úplně poprvé v životě. Jsem zvědavá jak porostou dál. Zatím se jim do převisu moc nechce tak nevím. Taky jsem je koupila jako světle modré a jsou fialové :lol: Pak mám ještě i jinou fialovou a ta má mnohem větší květy, přitom označení bylo stejné, akorát ty na té fotce jsou z platíčka 10ks.


Reagovat
Re: zmijovec | kyti5 28.05.12

nádhera – krásně ti rostou budou to vodopády počkej :dance: :dance: :dance: vždy´t teprve začínají růst


Reagovat
Re: kyti5 | olgas 28.05.12

no to doufám :lol:


Reagovat
avac 29.05.12

Dobrý den, poprosila bych o radu, pěstuju surfinie prvním rokem. Mají se odkvetlé květy odtraňovat (jakoby stáhnout), anebo je mám nechat být, až samy odpadnou? A jak často zalévat? Pán, který mi je prodával říkal, že spíš nechat vyschnout a pak znovu a zalít. Také říkal, že jsou surfinie samočistící, tzn. nechat odkvetlý květ být, ale jak jsme četla tady v diskuzi, tak píšete, že rostlinka tvoří semena a že se tím vysiluje a pak tolik nekvete… Díky


Reagovat
Re: avac | MarkyM 29.05.12

Ahoj tak surfínky jsou opravdu samočistící,ale já uštipuji celý odkvetlý květ,jsou pak prý bohatější.Já zalévám každý den,pokud je velký vedro tak i 2× denně.Když jsem byla loni v porodnici tak se 2 dny nezalili a byli celé povadlé takže já vyschnout nenechávám.


Reagovat
avac 29.05.12

Takže uštípnout celý květ jen po stonek, anebo i se stonkem? Díky moc :-)


Reagovat
Re: avac | kyti5 29.05.12

odkvetlý květ uštípnout celý ,ale bez stonku


Reagovat
Zubis 02.06.12

Dobry den, chtela jsem se zeptat, jsem zacatecnice a koupila jsem si do maleho truhliku jednu surfinku:-) ted tady ctu o pravidelnem zastipovani…neni mi jasne co mam zastipovat??od­kvetle kvety je mi jasne, ale mam zastrihavat i listy? diky za radu :)


Reagovat
MarkyM 03.06.12

@Zubis

Já zaštipuju jen květy listy nechávám být.


Reagovat
Sonik19 05.06.12

Dobrý den, ráda bych se pustila taky do pěstování surfinií, chtěla bych se zeptat, zda letos už není pozdě na nákup nějaké rostlinky? Kdy je podle vás nejideálnější vysazení do truhlíku? Děkuji :kytka:


Reagovat
Re: Sonik19 | olgas 05.06.12

já jsem teda taky začátečník a mám je v truhlíku už dlouho, ale zato jsem je ze začátku tahala pořád dovnitř a ven. Já myslím ,že by se zasadit ještě daly


Reagovat
emilka12 05.06.12

@olgas Ješte není pozdě.Klidně si nějaké kup a zasadˇ. :mavam:


Reagovat
Re: emilka12 | olgas 05.06.12

@emilka12 to se ptala Sonik19


Reagovat
olgas 10.06.12

ty moje „surfinie“ rostou pořád jen nahoru a ne a ne jít do převisu, mám je už do půl okna, za chvíli nebudu potřebovat žaluzie :lol: Asi to nejsou teda surfinie, že. :P


Reagovat
emilka12 11.06.12

@olgas a nebudou to petunky.Jsou lacinějí a rostou víc do vrchu. :mavam: o


Reagovat
Re: emilka12 | olgas 11.06.12

no to mám právě taky takový pocit, jenže já to kupovala v platíčku po 10 a označeno to bylo jako surfinie :twisted: Ti obchodíci jsou potvory :evil: Ale nevadí, vypadá to i tak moc pěkně .


Reagovat
olgas 11.06.12

jo letos mám vůbec nějak smůlu na ty kupované kytky, to co mám před barákem na oknech měli být surfinie světle modré, jsou to nejspíš petunie fialové, muškáty měly být červené a jsou nakonec růžové :lol: A pak aby si člověk vybíral barvu jakou chce, když je na platíčku nebo květináči označení něčeho jiného . To jsem zvědavá , jaké budou ty fuksie. :mrgreen:


Reagovat
emilka12 13.06.12

@olgas žádny smutky, hlavně že rostou a kvetou. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Reagovat
Re: emilka12 | olgas 13.06.12

No jasně, však každá kytka je krásná. :kytka:


Reagovat
ludmila60 20.06.12

Už se v tom taky nevyznám, koupila jsem červené a teď vypadají strakatě


Reagovat
Re: ludmila60 | olgas 21.06.12

Tak já bych řekla, že máš petunky a jednoznačně strakté. :P


Reagovat
MarkyM 21.06.12

@ludmila60 Jéé mě se ty strakatý strašně líbí :lol: škoda že takový nejsou i surfínky :(


Reagovat
emilka12 22.06.12

Surfínie nebo petunie. Nikdy to nepoznám. :nevim:Jsou vypěstovany ze semen.

Příspěvek upraven 26.06.12 v 14:05


Reagovat
Re: emilka12 | olgas 22.06.12

Tož někdo tady psal, že když to jde do převisu, tak to jsou surfinie, a když ne tak petunie. Ale co já vím.


Reagovat
Re: olgas | MarkyM 23.06.12

[citace] @olgas píše: Tož někdo tady psal, že když to jde do převisu, tak to jsou surfinie, a když ne tak petunie. Ale co já vím. [/citace]

Já si to taky myslím i jsme to tak někde četla.


Reagovat
olgas 25.06.12

Nemáte někdo zkušenosti s rozmnožováním surfinii???Chtěla bych si je na příští rok rozmnožit a předpěstovat sama. Říkala jsem si, že to zkusím jako muškáty řízkama. Myslíte, jim budou stačit stejné podmínky jako muškátům?


Reagovat
kyti5 25.06.12

Surfinie ze semen – řízkama ne :lol: :lol: :lol:


Reagovat
olgas 25.06.12

Aha, já jsem právě četla, že se dá buď řízkama nebo ze semen.


Reagovat
Re: olgas | kyti5 25.06.12

No řízkama jsem to nedělala, nemám na to podmínky, je třeba pak rostlinky mít přes zimu v chladnější místnosti 5–10st pokud máme možnost zkuste to – třeba se zadaří :mavam: :mavam: :mavam:


Reagovat
olgas 26.06.12

A semínka kupujete nebo pak sbíráte z rostlin co už máte?


Reagovat
kyti5 26.06.12

Sbírám ze svých, ale úspěchy nejsou zatím nic moc – větší úspěch jsem vždy měla s petůnkami


Reagovat
Re: kyti5 | MarkyM 26.06.12

Taky už mě napadlo, že si je vypěstuju sama, už se to někomu povedlo z koupených semínek?


Reagovat
olgas 26.06.12

Aha, aha. Tak já to vyzkouším a uvidím.


Reagovat
ludmila60 16.08.12

Jak to tady čtu, nevěřím, že bych ze semínek vypěstovala surfinky, tak mám zbírat z těchto surfinek semínka a na jaře je dát do hlíny na rozmnožování, jo, p.Ondrašíková :nevim: :nevim:


Reagovat
Re: ludmila60 | ondrasikova.jarka 19.08.12

Tyhle dvoubarevné ma 4 truhlíky 2 jsem musela sestřihnout a dat je z balkona na dvůr a oni mě tak nadherně obrašily ale stalo se mě to že mě 1 tobolka vysemenila do květináčku pod nima a mam krasnoumisku plnou novych rostlinek které pokvetou možna v říjnu nebo v listopadu sama jsem na to zírala a zkusím přesadit pošlu i foto


Reagovat
ondrasikova.jarka 17.08.12

Dobrý den mala sklenička od čehokoliv k tomu stačí 3 tobolky hnědé vyzralé šupnu do skleničky k tomu lísteček a pastelkou nebo fixou barvy květu na lísteček napíšu velka nebo malá abych věděla co sázím a truhlík rozdělím špejlí, stačí v breznu na parapet ale hlina ktera ma být na množení je vsude k dostaní do truhlíku vysypu do 2 třetin hlínu trochu upěchuju na to zapracovat tou špejlí semínka a označim a rosit z vrchu aby hlína neuschla nahoru saček a zakrýt za 2 až 3 týdny budete koukat pak jak má rostlinka 4 až 5 lístečku dam do samostatného květinačku ale zase listečkem poznačit některé začnou rašit brzy a některé až za 3 týdny a po 5 áž 6 týdnech davam do truhlíků letos jsem se moc s označovaním neparala a sama jsem se potrestala barevna všehochut a to se mě nelíbí a taky kde jsem měla misto všude jsem je nastrkala amam z toho guláš jakmile bube mit manžel čas hodí mě to na obrazovku i to všeho chut hezky den


Reagovat
Re: ondrasikova.jarka | Anonymni 25.02.21

To já jsem z toho také měla docela dost dlouho guláš a guláš z toho byl tak dlouho, až jsem si musela najít prostě na internetu nějaký ten recept na guláš a udělat si ho… Tentokrát jsem to zkoušela podle těchto stránek zde – https://mlsnavarecka.cz/…s-s-chlebem/ a byl opravdu výborný :)


Reagovat
ondrasikova.jarka 17.08.12

Vzkaz Ludmile 60 dneska nam moc nejde internet stale to vypadava ale tata mě to nafotil přes fotak a já se budu snažit to poslat přes emailovou adresu moje je ondrasikova. jarka@seznam.cz a zitra se ozvu nějak to zpytlíkujem a až bude mit dcera čas vezme všechny okna se surfiniemi přes fotak abyste holky viděly tu moji barevnou hrúzu hezky večer


Reagovat
ondrasikova.jarka 19.08.12

Pěstování surfinií pohled jen z ulice, druhou polovinu zase zítra když se podaří


Reagovat
Arnik 20.08.12

Má zkušenost je hnojit kristalonem, zalévat po 3 dnech (máme truhlíky s knotama) dešťovou vodou, zaštipovat, obírat odkvetlé květy. V 50cm truhlíku byly 3 sazenice! A truhlíku jsem měla 21 ks. Zalévání a starost dá zabrat něco přes hodinu :lol:. Ale stojí to pak za to! Hezký den Všem :mavam:


Reagovat
Re: Arnik | kyti5 20.08.12

Arnik -jo tohle jsou truhlíky k chlubení – moc chválím


Reagovat
Re: Arnik | ludmila60 20.08.12

Překrásné :potlesk: :potlesk: :potlesk: :palec: :palec:


Reagovat
MarkyM 20.08.12

@Arnik No to je nádhera :palec:


Reagovat
Re: MarkyM | tcvc1a 14.11.12

Surfinie pokud se nasází do substrátu na surfinie-je kyselejší NEPŘELÉVAT- robusnější truhlíky- 60cm 3 rozvětvené sazenice na plné sluníčko, pak by měly vydržet až do zámrazu. Zahradnictví Valinová :lol: :roll:


Reagovat
Re: tcvc1a | MarkyM 19.11.12

[citace] @tcvc1a píše: Surfinie pokud se nasází do substrátu na surfinie-je kyselejší NEPŘELÉVAT- robusnější truhlíky- 60cm 3 rozvětvené sazenice na plné sluníčko, pak by měly vydržet až do zámrazu. Zahradnictví Valinová :lol: :roll: [/citace]

Krása opravdu nádhera :potlesk:

Dáváte nějaké hnojivo?


Reagovat
Re: tcvc1a | ponc 13.03.13

Dobrý den, před pár lety jsem je koupila v Č. Buděj. na výstavě (ty co máte na fotce v druhé řadě uprostřed, byly fialovější a nádherně voněly. Tam mi pěstitel řekl, že surfinie voní, tak ji rozeznám od obyčejné petunie. Měla jsem je pár let, bylo obtížné je pěstovat ze semen, neboť se tvořila velice málo i přes opylení čmeláky. Dneska mi všichni zahradníci tvrdí, že surfinie znamená převislá petunie. S tím zásadně nesouhlasím. Je to výhodné, neboť surfinie je 2× až 3× dražší než petunie. Pokud by někdo věděl kde sehnat voňavou surfinii, dejte prosím vědět. Je to opravdu omamná vůně, která se line po zahradě. Semtam se objeví tmavě fialová, voní, ale bohužel málo. Musíte zabořit nos.


Reagovat
ondrasikova.jarka 14.11.12

Dobry večer, ano je to tak jedna znama ma surfinie 1,5 m dlouhé a pořad ještě visí z balkona a pořad kvetou, když kytka ma co potřebuje taky se za to odvděčí


Reagovat
papi9719 15.11.12

Surfínie se kdysi množily řízky.


Reagovat
Re: papi9719 | ondrasikova.jarka 15.11.12

Už i tohle jsem zkusila je to jednodušší protože ze semínek je to pracnější a obvykle jich vyroste mnohem vice než by si člověk přal ostatné já zkouším cokoliv když uvidím nějakou novou kytičku tak koupim jen jeden kus a dělam Mičurina a vetšinou mívám ůspěch hezky den


Reagovat
70 již brzy 20.02.13

Jste zde samá děvčata. Chci se trochu pochlubit.


Reagovat
HaGr 21.02.13

No jo, to odštípávání mě moc nebaví, jsou potvůrky lepkavé :evil:


Reagovat
ondrasikova jarka 21.02.13

Chtělo by to aspon 2 truhlíky na každé okno, ale i tak je třo krása


Reagovat
ponc 12.03.13

Marně sháním surfinie, před 10 lety jsem je koupila v Č. Budějovicích na výstavě, nádherně voněly, přímo omamně. Od té doby se na trhu objevovali čím dál méně. Zahradníci tvrdí, že surfinie, znamená převislé petůnie. Můžete mi někdo říci co to bylo za druh? Bohužel se netvořila žádná semena, Díky


Reagovat
Re: ponc | george5167 12.03.13

Otevřte si uvedenou adresu na internetu a dozvíte se všechno. Dr J


Reagovat
Re: ponc | olgas 18.04.13

Já jsem měla vloni taky fialovou surfinii a podle mě teda krásně voněla. Výstava Flora v Olomouci začíná už příští týden 25.4.


Reagovat
HaGr 12.03.13

Dobrý den, článek jsem přečetla, je tam spoustu informací, ale o vůni jsem se nedočetla. Fakt je, že málokdy voní, já měla jednou bílé petůnie a ty voněly nádherně :kytka: Je to už delší doba. Od toho léta jsem se ale nikdy nedočkala odpovědi na tuto otázku v žádném zahradnictví :nevim:.Takže která voní nevím.


Reagovat
Re: HaGr | ponc 14.03.13

Voní jen surfinie, petunie nevoní. Jak jsem zmínila, zahradníkům se to hodí. Za surf. dáte víc korunek. Dneska to při nákupu nepoznáte, prodávají je bez květu. Pokud víte kde mají surfinie, dejte prosím vědět.


Reagovat
ondrasikova jarka 12.03.13

Dobrý večer jedinou radu bych vam dala a to chodit po tržnicích a hledat


Reagovat
HaGr 13.03.13

Myslíte „čuchat“? :P


Reagovat
Re: HaGr | ondrasikova jarka 13.03.13

Dobrý den poradila bych vám ještě na Floru do Olomouce tam byste našla to co hledate, jezdím tam každý rok a stojí to za to a hlavně se ptát zahradnic a ta ktera je zahradnice tělem a duší tak ta vám poradí nebo po tržnicích kde se prodavají kytičky ale od soukromníků ti jsou na takové veci šikovní a hlavně vždycky dobře poradí přeji hezky den


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | ponc 14.03.13

Díky, zkusím tu Olomouc, jen nevím kdy je ta výstava. Pokud tam budou, tak budou dražší než Muďoul. (Asimina triloba)


Reagovat
Re: ponc | ondrasikova jarka 14.03.13

Dobrý den, většinou to bývá první týden v květnu no jen jsem chtěla napsat že mě se zdá že surfinie voní všechny, pár let si je pěstuji sama ze semínek mam asi 10 barev, hezky den


Reagovat
Re: ponc | ondrasikova jarka 27.03.13

Jěště jsem chtěla napsat že úžasné kytky mají i v Boskovicích u pana Lebiše, obrovské převysy, zaplavy květů a pod nima sazeničky, jenže ja se z tama vratím nemocná, proto tam nemůžu ale taky vlastně všude tam kde jsou vystavy květin jde mě to utrhnout srdce z té nádhery, taky ve Strážnici u Sochoru ve sklenících úžasna pastva pro oči hezky den


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | MarkyM 17.04.13

Ahoj, koupila jsme si balení surfínií, ale až doma jsem si všimla, že jsou moc vytáhlé a takové jakoby málo zelené, jakoby už začaly žloutnout. Přesadila jsem je do truhlíků, ale už je asi nijak nezachráním co? Myslíte že si mám radši koupit nové lepší nebo z těhle může něco být?


Reagovat
Re: MarkyM | ondrasikova jarka 17.04.13

Bude pokud jsou vytahané nevadí oni se srovnají já jsem teprve minuly tyden sadila ze semínek, jenom je nedavejte na sluničko to by je spallo a vytahané jsou protože už měli byt v truhlicích, letošní jaro se malinko zpozdilo, ale nebojte všechno to dohonín. hezky den


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | MarkyM 18.04.13

No jo, ale co s tím že už začínají žloutnout, To už nijak nezachránim co? To mi nevydrží ani do léta :,(


Reagovat
ponc 14.03.13

@HaGr jo, jo, čuchat.


Reagovat
smajlicek90 25.03.13

Dobrý den, letos bych poprvé chtěla zkusti místo muškátů dát do truhlíků surfinie, ale mám okna na sever a sluníčko tam za celý den nejde, vím, že potřebují sluníčko, ale nemáte někdo zkušenost, že by kvetly i bez slunička? Děkuji


Reagovat
ondrasikova jarka 25.03.13

Taky mam okna na severní straně a kvetou i tam


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | smajlicek90 26.03.13

Super děkuju to jsem chtěla slyšet :pankac:


Reagovat
Re: smajlicek90 | ondrasikova jarka 26.03.13

Nebojte se pěstovaní za rok se sice nenaučíte jak a co mají kytka rady ale, když budete koukat po rozkvetlých oknech a ptat se majitelek na rady ochotně vam poradi jaké fígle použivají a za par let už budete vzpomínat i vy na svoje začatky, je to sice nakladný koníček ale stojí za to hezky den


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | olgas 18.04.13

Já jsem si letos napěstovala rostlinky surfinii taky ze semínek, ale mám je ještě malinkaté, nemám skleník, tak jsem nemohla tak moc brzo, tak doufám, že z nich nakonec něco bude.


Reagovat
emilka12 26.03.13

:mavam: Jarko je to tak, já jsem to měla tak s muškátama, Dnes už vím co tahle kytka potřebuje a tak před třemy roky jsem chodila a všech se vyptavala jak na ně. :mavam:


Reagovat
smajlicek90 18.04.13

Já myslela že je na surfinky jeste brzo? nedávají se až po zmrzlejch?


Reagovat
Re: smajlicek90 | MarkyM 19.04.13

[citace] @smajlicek90 píše: Já myslela že je na surfinky jeste brzo? nedávají se až po zmrzlejch? [/citace]

Já je nosim přes den ven a na noc uklízim :)


Reagovat
olgas 18.04.13

@smajlicek90 no ven jo, ale já je mám ze sem¨ínek, malinkaté, a přes den je dávám do foliáku a na noc zase domů.


Reagovat
ondrasikova jarka 18.04.13

Taky je mam malinké zatim na parapetu a zakryté jen sačkem a za měsíc to nebude poznat že jsou ze seminek, letos všem zahradníkům jaro dalo na frak sazeničky jsou hodně vytahané spravna sazenička ma mít 5 listečků a květ ale i tak ty vytahané pozaštipujte a oni se pěkně rozrostou zatím ne na slunce do polostínu sluničko je hodně agresivní a rostlinky dostanou šok


Reagovat
smajlicek90 19.04.13

Takže myslíte že je lepší si koupit o víkendu semínka a zasadit a mít je doma? než třeba čekat do května a koupit sazeničky? abych něco neprošvihla :-)


Reagovat
olgas 19.04.13

@smajlicek90 já si myslím, že na vysetí semínek je pozdě, sejou se v únoru, já sela v březnu. Ale uvidíte, co vám napíšou ještě ostatní.


Reagovat
Martina29R 19.04.13

Ahojte holky, mám otázečku…jak se vlastně ty surfinky zaštipujou…Už 2 roky po sobě je mám na balkone a v oknách a nikdy jsem nezaštipovala a byly nádherné… 8o Takže když je budu zaštipovat, tak budou ještě hezčejší či :?: Já je jenom koupím, zasadím a pak už jenom vesele zalévám – 2× týdně hnojím slepičím hnojivem a vše klapalo. A balkon mám na severní straně…No a tento rok hledám něco s čím bych to zkombinovala, aby to bylo hezky veselé… :kytka: Až budu mít čas hodím sem fotečku… :kytka:


Reagovat
olgas 19.04.13

Já jsem vloni sufinie taky nezaštipovala a taky jsem je měla krásné. Taky přemýšlím s čím bych je zkombinovala, ale zatím jsem nepřišla na nic co by se mi líbilo. Až něco najdeš, tak dej vědět.


Reagovat
Re: olgas | ondrasikova jarka 19.04.13

Taky nezaštipuji ale když se podaří v létě pěkna bouřka tak pak musím zastřihavat ale oni nadherně obraší


Reagovat
olgas 03.05.13

Chtěla jsem se zeptat, letos jsem zkusila surfinie ze semínek co jsem si vloni posbírala, vysela jsem je až v únoru, takže je mám ještě malé, ale rostou. Te´d jak je už tepleji a protože mám v bytě málo světla, tak je mám venku ve foliáku, mám je podruhé přesazené, ale začínají některým trochu žloutnou listy. nevíte čím to může být? že by tak malým rostlinám už chybělo hnojivo se mi nezdá, mám to zasazené v kompostové hlíně. Nebo že by to udělalo sluníčko jak to to je v tom foliáči?


Reagovat
olgas 03.05.13

Tak jsem to i vyfotila :(


Reagovat
Re: olgas | ondrasikova jarka 03.05.13

Dobrý den, tak já bych to nechala tak jen si myslím že ta kompostovaná hlína je pro rostlinky moc silná, ale pokud to ještě jednou přesadíte bude to dobré a nebo může být v hlíně nějaký červíček a podobné příšerky které v hlíně přezimovaly, takže přesadit a dobře se podívat na hlínu a jinak bych to nechala tak, rostou pěkně tak jim dopřejte klidek a sluníčko ted ještě polostín ale za 2 týdny už s nima na slunné místečko hezky víkend


Reagovat
olgas 03.05.13

Myslíte, že ta kompostovka je moc silná oproti kupované jo? No jak bude hezky a přetane pršet, tak zkusím nějakou tu rostlinku vytáhnout (mám je přesazené tak týden, týden a půl) a prozkoumám jestli tam není nějaká ta breberuška. :,( To by mě teda naštvala.


Reagovat
Re: olgas | ondrasikova jarka 03.05.13

Podle zahradníků by se měla hlína přepařit nebo přepéct v troubě aby se zničili škůdci popřípadě vše co by mohlo rostlinku poškodit, jenže to by mě doma asi vyhodili kdybych to provozovala v kuchyni tak já to vyřeším tím že necham hlínu v zimě přejít mrazem a pak mam jistotu že tam nic není, ale i tak se může stát. Ještě jsem letos nesadila nic jen to co zůstalo dala do polostínu pod pergolu jelikož vždycky byvá bouřkové období tak až pak po zmrzlých a vždycky se to vyplatilo hezky den


Reagovat
olgas 03.05.13

Hm, přes zimu byla ta hlína venku, takže by teoreticky mělo být všechno taky vymrzlé. No uvidíme. Nicméně moc děkuji.


Reagovat
MarkyM 03.05.13

@olgas

Já už jsem tu psala, že jsem si koupila sazenky, bylo žluté, chtěla jsme je vyhodit, ale pár dní na sluníčku a jsou krásně zelené :dance: Nevím tedy jestli je to zrovna váš případ, jen mě to tak napadlo..


Reagovat
Re: MarkyM | ondrasikova jarka 04.05.13

Může být, všechno chce své i ty kytičky


Reagovat
Martina29R 05.05.13

Ahojky…Včera jsem nakoupila hromadu kytiček – krásných surfínek :kytka: a jiné, zasadila a teď přemýšlám zda už je hodit na balkonek, či ještě počkat. Co myslíte? Bude mrznout? 8o Máte už někdo kytky na balkoně? :?:


Reagovat
Re: Martina29R | olgas 05.05.13

[citace] @Martina29R píše: Ahojky…Včera jsem nakoupila hromadu kytiček – krásných surfínek :kytka: a jiné, zasadila a teď přemýšlám zda už je hodit na balkonek, či ještě počkat. Co myslíte? Bude mrznout? 8o Máte už někdo kytky na balkoně? :?: [/citace] já má kdytky taky venku, ale příští týden počítám, že je budu schovávat na noc. ;) ;)


Reagovat
Re: Martina29R | MarkyM 05.05.13

[citace] @Martina29R píše: Ahojky…Včera jsem nakoupila hromadu kytiček – krásných surfínek :kytka: a jiné, zasadila a teď přemýšlám zda už je hodit na balkonek, či ještě počkat. Co myslíte? Bude mrznout? 8o Máte už někdo kytky na balkoně? :?: [/citace]

Já je ráno vyndavám a večer uklízim…pokud je necháš venku, tak akorát hlídej počasí.


Reagovat
emilka12 05.05.13

Já je mám na balkoně už měsíc. A když bude mrznout tak se skovají :potlesk: :mavam:


Reagovat
Re: emilka12 | ondrasikova jarka 05.05.13

Ted je ůžasná doma sluničko dešt dusno sparno, skoro skleníkové klima jen letos to počasí trochu stagnuje ale roky pozpatku mívam kytičky od dubna na balkoně a občas je ukryju domů a v květnu je hodím na okna, zkratka maj je startovací čas jak pro rostlinky tak pro lidi, květen nad něho není hezkou neděli všem milovníkům kytek


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | veronyk 20.04.17

Pro jarka ondrasikova Jarko, chtěla jsem Vám napsat, ale není Vám možné zaslat zprvu. Prosím, můžete mi napsat na email veronyk@seznam.cz Chtěla jsem se Vás zeptat na muškáty. Děkuji Veronika


Reagovat
Re: emilka12 | ondrasikova jarka 05.05.13

Pěkný den, každoročně mívam osazené truhlíky už v dubnu ale letos nas počasí pořadně potrápilo, ale květen je úžasný měsíc pro přírodu a pro lidské vztahy tak ted je to ono dest teplo klima jak ve skleníku a maj je nejlepší měsíc v roce na všechno, jen pozor na zmrzlíky hezkou majovou neděli všem zahradnicím


Reagovat
Martina29R 06.05.13

Holky děkuju za příspěvky…já to mám na tom balkoně trošku komplikované co se tíče zajištění truhlíku…hákama, takže je to pro mě trošku náročné to tam ráno vsunút a pak vysunút :D…to mě musí vždy i manžílek pomoci, bo já nemám tolik sil a proto by bylo nejlepší kdyby ti zmrzlí zostali někde…šak víte kde…ať mám klid…ještě jsem tak uvažovala, když bude mrznout, tak se říká, že jsou to jenom přízemní mrazíky, ne? Takže balkon a kytičky ve vyšší poloze, by to niák zničit nemělo…(první patro) :?:


Reagovat
Re: Martina29R | ondrasikova jarka 07.05.13

Jen bych chtěla poradit užasné držaky ma Lebiš v Boskovicích, najdete na internetu, truhlík se ani nepohne ani vitr sním nezacloumá a se di na každém zábradlí a unese hodně když kytky zakrývám tak i s truhlíkem, je to sice naročnější ale každy rok koupím 3–4 kousky a už je mam i všude na dvorku kde se dá co pověsit na zabradlí a co je do převisu hezky den


Reagovat
olgas 06.05.13

No moc bych nespoléhala na to, že přizemní mrazíky jsou jen při zemi. Já jsem si vloni všechno ze země pozvedala nahoru a nakonec to dopadlo tak, že co bylo na zemi nezmrzlo a co bylo výš zmrzlo. :,(


Reagovat
Martina29R 06.05.13

Nooooo, tak to já teda spoléhat nebudu :idea: to já raději asi schovám na celé ty tři dny, a nebo nechám pak na balkoně cez den jenom tak na zemi bez toho upevnění, to bude asi nejlepší a pak zasej schovat…Protože taková krása kdyby scípla to by bylo k beču…děkuji za radu :hug:


Reagovat
Re: Martina29R | ondrasikova jarka 07.05.13

Myslela jsem že snad to dělam sama s tím stěhovaním kytek dopoledne ven a večer šup zpatky do garaže doma se mě smějí, že nejsem nornalní ale i po dešti vylévám vodu z truhlíků a za 3 dny ji leju nazpět krásný máj přeji


Reagovat
Ewča183 07.05.13

Dobrý den, potřebuji radu :) Koupila jsem si 20 surfinií po 10 a zasadila do truhlíků. 5 z nich mi ale začalo uvadat a jsou takové celé žluté a zvadlé, nejspíš se už nevzpamatují :( nevíte, čím by to mohlo být? Z toho jsou některé krásně zelené. Bojím se, že mi takhle zvadnou všechny postupně… Zatím jsem nepoužívala hnojivo, četla jsem, že se má používat až tak po 14 dnech po zasazení a to ještě není. :( Tak nevím, co s tím. Děkuji za odpověď :)


Reagovat
Re: Ewča183 | ondrasikova jarka 07.05.13

Nic, jen přesadit do kvalitní zeminy a nechat prostor, já si myslím že už strádají ale šup s nima ven a trochu jim domluvte zní to blbě ale když si s nimi budete povídat oni se spraví hezky den


Reagovat
Re: Ewča183 | MarkyM 07.05.13

[citace] @Ewča183 píše: Dobrý den, potřebuji radu :) Koupila jsem si 20 surfinií po 10 a zasadila do truhlíků. 5 z nich mi ale začalo uvadat a jsou takové celé žluté a zvadlé, nejspíš se už nevzpamatují :( nevíte, čím by to mohlo být? Z toho jsou některé krásně zelené. Bojím se, že mi takhle zvadnou všechny postupně… Zatím jsem nepoužívala hnojivo, četla jsem, že se má používat až tak po 14 dnech po zasazení a to ještě není. :( Tak nevím, co s tím. Děkuji za odpověď :) [/citace]

Já taky měla úplně žlutý sazenky. Pomohlo sluníčko a zemina přímo na surfínie a petúnie.


Reagovat
Re: MarkyM | MarkyM 08.05.13

Dneska mám kytičky po dvou dnech venku, tak mám velkou radost jak se mi pěkně vyhřívají na sluníčku :dance:


Reagovat
emilka12 08.05.13

:mrgreen:


Reagovat
Re: emilka12 | jarka ondrasikova 10.05.13

Paráda už to začíná taky mam fialovou, bílou a růžovou ještě malinké ale svoje a už se těším až pokvetou hezký prodloužený víkend jdu za kytkama


Reagovat
MarkyM 10.05.13

@emilka12

jůů kvítek :mrgreen:

já už je taky nechám kvést :)


Reagovat
MichaelaBD 11.05.13

Dobrý den, ráda bych se zapojila do diskuse. Dnes jsem poprvé zasadila surfinie. Koupila jsem tři a dala jsem je do samozavlažovacího truhlíku 60 cm. Stačí je zalévat dolu, aby si hlína sama nasála vodu nebo mám zalévat i nahoru do truhlíku? A koupila jsem zeminu, kde by mělo hnojivo vydržet na 6 týdnů, nemám tedy 6 týdnů nic dělat nebo i přesto začít nějak hnojit? Pěstuji poprvé, vlastně jsem nikdy nic nepěstovala :roll: Díky za rady


Reagovat
olgas 11.05.13

Já bych teď těch 6 týdnů nepřihnojovala, když máš samozavlažovací truhlíky, tak by mělo stačit zalévat zespod


Reagovat
Re: olgas | jarka ondrasikova 12.05.13

Do zavlažovacích jenom vespod, hezkou neděli


Reagovat
Dominik Mik 12.05.13

Dnešní:


Reagovat
MarkyM 12.05.13

@Dominik Mik

Nádhera! Co je zač ta první strakatá? Je úžasná…


Reagovat
Dominik Mik 12.05.13

Druh této krasavice nevím. Ale tyto květy se objevily během týdne. Je šíleně rychle rostoucí. :palec: :palec: :palec:


Reagovat
MarkyM 12.05.13

@Dominik Mik

Že by to byla petunie?


Reagovat
Dominik Mik 12.05.13

Ne. surfinie. :D


Reagovat
Re: Dominik Mik | ludmila60 12.05.13

To jsou vděčné kytky, pořád kvetou, já mám letos tyhle


Reagovat
Re: ludmila60 | MarkyM 13.05.13

Kde je kupujete? Já je nikdy nikde nevidim…mám vždycky ty obyčejný jednobarevný…


Reagovat
Dominik Mik 13.05.13

Ludmilka:Máš je taky nádherné. MarkyM:Já je kupuji v Debři, to je poblíž Ml. Boleslavi. V zahradnictví Jiná Zahrada.Je tady specialiyovaný skleník na balkonovky.Tam mají přes 30 druhů surfinií s nejrůznějšími barvami, prostě nádhera pro pěstitele i pro ostatní. V jakém městě nebo vesnici bydlíš. Já v té Ml. Boleslavi. :)


Reagovat
MarkyM 14.05.13

@Dominik Mik

Jižní čechy-České Budějovice :-)

já všechny kytky kupovala v Bauhausu nebo Baumaxu, možná by stálo za to zajít někam přímo do zahradnictví že jo? :think:


Reagovat
emilka12 16.05.13

To jsou už letošní :?: 8o


Reagovat
Re: emilka12 | Kecalinka 18.05.13

Ne, jsou loňské, ale věřím a doufám, že to dopadne i letos obdobně, vsadila jsem na jistotu a koupila stejný druh, jen trošinku tmavší, tak uvidím…Hezký den vinšuju.


Reagovat
Re: Kecalinka | LuciTau 19.05.13

Hezký víkend, jak často surfínky zaléváte když je ted takto krásně? :D

díky :mavam:


Reagovat
Re: LuciTau | Kecalinka 20.05.13

Dobrý den, zalévám obdobně, jako psaly přede mnou, zkusím hlínu. Řekla bych, že zalévám skoro denně. Hezký den :)


Reagovat
Re: Kecalinka | MarkyM 22.05.13

Holky asi budem kytičky uklízet…

http://www.novinky.cz/…zasnezi.html


Reagovat
Re: MarkyM | Kecalinka 22.05.13

Asi budeme muset, u nás hlásí sněžení a mrazíky :? chjoooo


Reagovat
Re: LuciTau | Kecalinka 24.07.13

Zalévám jednou denně, vždy večer a když jsou vedra tak 2× a to ráno a večer. Hezký večer vinšuju :mavam:


Reagovat
jarka ondrasikova 17.05.13

Letošní těžko lonské


Reagovat
emilka12 19.05.13

:mrgreen:


Reagovat
emilka12 19.05.13

Skusím jak je truhlík těžký a když je lehky tak zalévám. :mavam: :mavam: :mavam:


Reagovat
jarka ondrasikova 19.05.13

Tak nějak to dělam taky nebo strčím prst do hlíny, ale vidím žemáte lebišovy zav. truhliky ty jsou na balkonovky nejlepší a držaky na balkony jsou na to přímo idealní truhlik se ani nepohne, hezkou neděli


Reagovat
emilka12 19.05.13

To je obyčejny truhlík. ě se zavlažovací truhlíky moc nelíbí. Já si dělám zavlažovací sama.Dva obyč. truhlíky, do jednoho provrtám dírky, jsou tam naznačené. Provlíknu šnurdy do bot a dám do druhého. Zalívám jen z vrchu a co proteče tak se přez šňůrky vrátí zpet. :mavam: :mavam:


Reagovat
smajlicek90 22.05.13

Dobry den koupila jsem si surfinky v baumaxu kdyz jsem je zasadila znama se zhrozila ze jsou hrozne vysoky a zeslabeny poradila ostrihat je na keriky ale uz mi nerekla za jak dlouho muzu cekat kvet pokud se vzpamatujou reknete mi nekdo prosim jak rychle kvetou? dekuji:-)


Reagovat
Kecalinka 22.05.13

Dobrý den, já je koupila taky vysoké loni i letos, je nestříhala a byly krásné a vydržely. Takže asi neporadím. Přeju hezký den a ať Vám surfínky rychle obrazí :mavam:


Reagovat
MarkyM 22.05.13

@smajlicek90

já taky koupila úplně vytáhlý a hrozně žlutý, myslela jsme že zajdou, ale už jsou krásně zelené a pěkně obrostlé. Jen jsem slunila a hnojila :D Jo květy ještě nemam do teď jsem je uštipovala…


Reagovat
smajlicek90 22.05.13

Aha takze je mozny ze mi vubec neobrazi?


Reagovat
Kecalinka 22.05.13

Tak to nevím, ale známá říká, že je to jako plevel a ten roste a roste :lol: Poptám se kolegyňky, ona je pěstitelský Bůh:)


Reagovat
MarkyM 22.05.13

@smajlicek90

a jak si je ostříhala? Hodně? Já myslím, že obrostou…


Reagovat
jarka ondrasikova 22.05.13

Děvčata nebojte se toho, já je zastřihávat třeba když jsou poškozené od deště nebo omlacené větrem obrostou celkem rychle jen ne do týdne a pořad nasazujou květy


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | Kecalinka 22.05.13

Tak to je dobrá zpráva!!! :potlesk:


Reagovat
smajlicek90 22.05.13

Tak super ja je ostrihala tak o pulku mam pry hodne zalivat a za tri tydny pohnojit


Reagovat
martina.fu 08.06.13

Teď jsem se dočetla, že jsem surfínky asi přelila. Měly takové scvrklé květy, tak jsem myslela, že jsou suchý tak pořád zalévám. Dostanou se z toho ještě, když je několik dni nezaliji?


Reagovat
Re: martina.fu | jarka ondrasikova 08.06.13

Dostanou par dní bude sluničko a bude to zase dobré ale se zavlažovacími truhlíky kde se voda leje do spodní misky by se to nestalo hezkou neděli


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | martina.fu 08.06.13

Mám tři v 50 cm, možná, že se utiskujou a proto mám ty květy takové divné. Jsou malé a ohrnuté.


Reagovat
Re: martina.fu | jarka ondrasikova 09.06.13

Nejsou divné jen to počasí je divné ja mam 3 rostlinky a je to v 50 moc tak jednu přesadím a necham jen 2 a dam jim prostor, já je mam pod balkonem v polostínu ale každy den vytahuju na sluničko jak blbec doma se mě už smějí hezký den


Reagovat
martina.fu 17.06.13

Ze spod vypadají dobře, ale ze shora ne. Rostly pořád do výšky a teprve teď se začaly všechny výhonky pokládat a není to hezké. některé se dokonce pod svojí tíhou ulomily. Myslím, že jsem na začátku špatně zaštipovala. Zaštipovala jsem asi nízko a rostlinky hodně zmohutněly a teď se neunesou a lámou se. Pěstuji poprvé, tak holt se to musím teprve naučit.


Reagovat
Re: martina.fu | jarka ondrasikova 18.06.13

Podle mě jsou dobré jen moc husté, já věším na konce rostlinek količky na pradlo někdy i 2 kusy tak do dírky aby nepoškodily rostlinku a oni se začnou naklanět hned od začatku a mezi rostlinky zapichuji špejličky do hlíny a natláčím si rostlinku kam ji chci mít a ta špejlička je dobra i na to aby s rostlinkou nelomcoval vitr, nemusí byt špeile stačí dřívko asi 20 cm vysoké hezky večer


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | martina.fu 18.06.13

[citace] @Jarka ondrasikova píše: Podle mě jsou dobré jen moc husté, já věším na konce rostlinek količky na pradlo někdy i 2 kusy tak do dírky aby nepoškodily rostlinku a oni se začnou naklanět hned od začatku a mezi rostlinky zapichuji špejličky do hlíny a natláčím si rostlinku kam ji chci mít a ta špejlička je dobra i na to aby s rostlinkou nelomcoval vitr, nemusí byt špeile stačí dřívko asi 20 cm vysoké hezky večer [/citace] jj, dík, dobré rady


Reagovat
Re: martina.fu | jarka ondrasikova 18.06.13

Roztahněte truhliky přes cely balkon at se rozrostou i do šířky mají podle obrazku malo místa vedla sebe


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | martina.fu 19.06.13

Truhlíky tedy roztáhnu. Měla jsem to tak úmyslně, abych měla kousek zabrádlí volného. Kolíčky jsem včera již použila, tak uvidíme.[citace] @Jarka ondrasikova píše: Roztahněte truhliky přes cely balkon at se rozrostou i do šířky mají podle obrazku malo místa vedla sebe [/citace]


Reagovat
martina.fu 17.06.13

Jo a ještě dotaz: jak mám ovlivnit sklon růstu?


Reagovat
Batmanx30 03.07.13

Ahojte. Potrebujem radu. Máme na balkóne surfínie každý cca druhý deň oberám odkvitnuté kvietky, ale jedna mi prestáva kvitnúť a namiesto nových pukov sa robia semená. Čo mám s tým robiť? Ďakujem. :?:


Reagovat
Re: Batmanx30 | jarka ondrasikova 03.07.13

Nedělejte nic jen si mužete posbírat par tobolek ze seminkama, ale jen pokud se snima na jaře budete chtít hrat a pěstovat si surfinky od semínek nic to nestojí ale je to pracnější než když si koupíte už nakvetenou rostlinku hezky den


Reagovat
Batmanx30 03.07.13

Dobre ale to už nebude kvitnúť? Lebo kvetov je čoraz menej a tie čo sú vydržia zhruba deň.


Reagovat
jarka ondrasikova 03.07.13

Mužete je zastřihnout ale hlavně musíte přihnojovat kristalonem na květ a plod a oni pět pokvetou hezky den


Reagovat
Batmanx30 04.07.13

Dobre skúsim. Ďakujem.


Reagovat
Kecalinka 15.07.13

Zdravím, posílám letošní surfinie, ale musím říct, že letos se mi moc nedaří. Rostlinky se mi hodně lámou a květy nejsou tak hezké jako loni :( Možná málo sluníčka nebo nevím :? jen jestli nejsem na ně moc náročná… Hezký den všem pěstitelům :mavam:


Reagovat
Re: Kecalinka | martina.fu 15.07.13

[citace] @Kecalinka píše: Zdravím, posílám letošní surfinie, ale musím říct, že letos se mi moc nedaří. Rostlinky se mi hodně lámou a květy nejsou tak hezké jako loni :( Možná málo sluníčka nebo nevím :? jen jestli nejsem na ně moc náročná… Hezký den všem pěstitelům :mavam: [/citace] Mám taky tyto a rostlinky se mi také lámou. A květy jsou nedokonalé. Asi je to tímto druhem.


Reagovat
jarka ondrasikova 15.07.13

Jsou užasné co se vam na nich nelíbí květu tak akorat


Reagovat
jarka ondrasikova 15.07.13

Jsou užasné co se vam na nich nelíbí květu tak akorat


Reagovat
Kecalinka 15.07.13

Jsem rozmlsaná těmi, co jsem měla loni. Děkuji za pochvalu. Hezký večer :mavam:


Reagovat
Kecalinka 16.07.13

Asi ano. Snad se to ještě aspoň trochu dá do kupy. Hezký den :mavam:


Reagovat
jarka ondrasikova 16.07.13

Děvčata budte spokojené s tím co mate, vždyt všechno co kvete je nadherné mě se včera nepodařilo domluvit s počítačem každou chvíli mě to vypadlo a co zustalo objevilo se to 2× ař jsem to musela ukončit až bude líp taky se pochvalím zatím hezky den


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | martina.fu 16.07.13

[citace] @Jarka ondrasikova píše: Děvčata budte spokojené s tím co mate, vždyt všechno co kvete je nadherné mě se včera nepodařilo domluvit s počítačem každou chvíli mě to vypadlo a co zustalo objevilo se to 2× ař jsem to musela ukončit až bude líp taky se pochvalím zatím hezky den [/citace]
:lol: ;)


Reagovat
Kecalinka 17.07.13

:lol: :lol: :lol:


Reagovat
jarka ondrasikova 21.07.13

Krasné nedělní rano, tak jsem si dneska rano maličko přivstala a šla si povidat s kytkama, jen ty surfinie mě letos zase přefikly, co jsou koupené kvalitní tak ty jsou zaštipované, tak ty jsou ůžasné a které jsem si nasadila sama ze semínek a nezaštipovala tak ty mě hodně zklamaly. Snažila jsem se vysít 2 barvy bílou a růžovou a to co mě kvete ma snad 10 odstínu bíle přes melírované až fialove zkrátka všeho chut, takže jsem sama ze sebe zklamaná a po těch letech co je pěstuji jsem vedla jak ta jedle jelikož mam rada jednu barvu a tak pořad zkouším a zkouším, ale proti přírodě jsem v haji, ale co mam užasné 1 metr vysoké převysy tak to je lofos bílý mam sice i fialovy a ten exceloval vloni a letos exceluje zase bílý, takže na zavěr chci jen napsat že se těším za všeho i když to nemam po chuti hezkou neděli všem květinařkam


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | kyti5 21.07.13

A co nám dát fotku, at se potěšíme vaší pěstovatelskou šikovností- díky :mavam: :mavam: :mavam: :mavam:


Reagovat
Kecalinka 21.07.13

Taky bych ráda viděla nějakou fotečku, posílejte prosím!!! Já letos koupila i plnokvěté a docela se jim daří. Neskromně se pochválím :oops: Přeju překrásnou neděli všem!!!


Reagovat
emilka12 21.07.13

Tyhle se mě vysemenily loni. Těd začínají kvést, je jich tam asi deset. přesazovat ani zaštipovat se nebudou.Si poradí.


Reagovat
jarka ondrasikova 21.07.13

Tak to jsou ty lofosy a jedna krasna surfinie, ale bez cití pomoci to nezvladnu vždycky mě mě musí někdo pomoct a zitra snad budou další hezky den


Reagovat
martina.fu 25.07.13

Když jsem tuto nádheru viděla, zazvonila jsem na pěstitelku a vyzpovídala jí


Reagovat
Re: martina.fu | kyti5 25.07.13

A co vám pěstitelka sdělila, pokud to není tajemství :think: :think: :think:, má tedy překrásná okna


Reagovat
Re: martina.fu | jarka ondrasikova 04.08.13

Taky bych si přála takové trihlíky, ale zkusím příští rok a bedlivě si přečetla od pěstitelky rady hezký den


Reagovat
jarka ondrasikova 25.07.13

Tak k tomu není co dodat nadherné


Reagovat
martina.fu 25.07.13

Do zeminy míchá Perlit a sáček s názvem…Cote. Nepamatuji si přesně název, ale je to nějaký druh hnojiva, které se postupně rozpouští. Perlit proto, že se tím provzdušní zemina. Samozřejmě zalévá odstátou vodou a do každé zálivky dává Cristalon Gold. Dříve dávala 6× Cristalon start a jednou Cristalon květ. NEZASTIPUJE. Na začátku růstu do výšky dává na kraj květináče lehce ohnuté pletivo a rostlinky se podle toho tvarují směrem do předu. To pletivo je dobrá vychytávka, protože mě se rostlinky polámaly, nejdříve vytáhly nahoru a pak se položily a zlomily. Do 40 cm dává dvě rostliny. Do 80cm pět rostlinek. Do závěsu jednu rostlinu. :kytka:


Reagovat
Re: martina.fu | kyti5 25.07.13

Zřejmě myslíte osmocote – granulované hnojivo s dlouhou dobou působnosti- taky ho kupuji a dávám – hnojím ale takové květiny teda nevypěstuji :oops: :oops: :oops: :oops:


Reagovat
jarka ondrasikova 04.08.13

Krásný sluneční den přeji, tady mám zbytek surfinií ze semínek, podotýkám že jsem sadila pouze 2 barvy fialovou a bílou nic víc atohle mě vzniklo, když jsem viděla tu pestrost více jak polovinu sazeniček jsem rozdala, co už snad příští rok vypěstuji jednu jedinou barvu, hezký den


Reagovat
Bohutka 04.08.13

Hezký den, všem pěstitelům, nedá mi to, abych také nepřispěla se svýma zkušenostma s pěstováním surfínií. Každý rok mám krásné surfínky s velkými převisy, ale v půlce léta mi je vždy napadne padlí i když mám postřiky, ale nepomáhají :( :,( :? Musím je vždy zlikvidovat, aby se padlí nerozšířilo dál a nahrazuji převislými muškáty, které jsou velmi odolné a vděčné, ale nejsou tak nádherné jako surfínky. Pokud má někdo vyzkoušený a zaručený recept jak vyzrát nad padlím, prosím sem s ním. Chtěla bych se krásou surfínek kochat celé léto až do podzimu :lol: Přidávám fota z půlky července, teď už nás opět navštívilo padlí a budu muset zase likvidovat :,( :( :,(


Reagovat
jarka ondrasikova 04.08.13

Zkuste je jen ostříhat, když to nebude napadnuté moc obrostou, pokvetou ješstě jednou mě se to tak jedno léto stalo, po sestřihu kvetly až do listopadu a pak přišel jeden mrazík a bylo vymylovyno


Reagovat
Re: jarka ondrasikova | Bohutka 05.08.13

[citace] @Jarka ondrasikova píše: Zkuste je jen ostříhat, když to nebude napadnuté moc obrostou, pokvetou ješstě jednou mě se to tak jedno léto stalo, po sestřihu kvetly až do listopadu a pak přišel jeden mrazík a bylo vymylovyno [/citace] Děkuji za radu pokud nepomůže postřik od Emilky, přijdou na řadu nůžky :x…uvidíme :mavam:


Reagovat
MarkyM 05.08.13

@Bohutka

no jsou nádherné!! :potlesk: a co je to padlí? to je žloutnutí listů?


Reagovat
Re: MarkyM | Bohutka 05.08.13

[citace] @MarkyM píše: @Bohutka

no jsou nádherné!! :potlesk: a co je to padlí? to je žloutnutí listů? [/citace] Padlí je takový šedý povlak na listech, vypadá to jako plíseň a pak listy začnou žloutnout a zasychat, vypadá to jako když usychají, přestože mají vláhy dost :,(


Reagovat
emilka12 05.08.13

Bohutko skus zalít občas výluhem z kopřiv, ze slupky a česneku a cibule. :mavam:


Reagovat
Re: emilka12 | Bohutka 05.08.13

[citace] @emilka12 píše: Bohutko skus zalít občas výluhem z kopřiv, ze slupky a česneku a cibule. :mavam: [/citace] Děkuji za radu určitě vyzkouším a když nepomůže, ostříhám jak radí Jarka :D


Reagovat
ondrasikova jarka 16.08.13

Moje vyseté a už střihané


Reagovat
Re: ondrasikova jarka | MarkyM 17.08.13

[citace] @ondrasikova jarka píše: Moje vyseté a už střihané [/citace]

Krása, po těhle strakatých jsem vždycky toužila :)


Reagovat
ondrasikova jarka 17.08.13

Já jsem je zkoušela vyset letos a dopadly takto


Reagovat
ondrasikova jarka 20.08.13

Děvčata dobré ráno jak jste na to m s kytkama po bouřce


Reagovat
martina.fu 23.03.14

Tak zemina a hnojivo zakoupené. Už se těším až pořídím surfínky a dám na balkon. Musím být trpělivá, abych je nevysadila na balkon moc brzo :-D


Reagovat
Re: martina.fu | lofos 23.03.14

Tento tyden budu vysevat do truhliku, jsem zvědava jak zase surfinie dopadnou


Reagovat
Re: lofos | martina.fu 23.03.14

[citace] @lofos píše: Tento tyden budu vysevat do truhliku, jsem zvědava jak zase surfinie dopadnou [/citace] když je dáš do truhlíků, tak je máš doma? Nejdou ještě ven, nebo jo???


Reagovat
Re: martina.fu | lofos 24.03.14

Doma na parapetu přikraté folií až začnou rust pomalinku odkryvat a ono vam to ukaže kdy přesadiz do jednotlivych květinačků ale ven až po zmrzlych a to už je mam v truhlicich


Reagovat
Re: lofos | olgas 24.03.14

[citace] @lofos píše: Tento tyden budu vysevat do truhliku, jsem zvědava jak zase surfinie dopadnou [/citace] já mám vyseto už tak od února a to jsem si říkala, že jsem zase o měsíc pozadu. :) :)


Reagovat
lofos 03.04.14

Ano, jako startovací hnojivo pro všechny kytky, krystalon start


Reagovat
martina.fu 17.04.14

Tak holky, surfínky jsou v truhlících. Mám je na parapetu uvnitř a otvírám na ně pomalu okna. Letos mám růžové. Jak já se na ně těším :dance: :* :*


Reagovat
janinka307 21.04.14

Dobrý den, letos chci poprvé koupit surfínie do truhlíků za okna. Ale nevím jak je to se zastřihováním? Vím že jsou samočistíci, takže o odkvetlé květy je z části postaráno, ale chci aby mi krásně převisly přes truhlík a nevím jestli je mám teda nějak zastřihovat? A jestli teda ano, tak jak a v jaké části květiny? Jestli by měl někdo pás minutek navíc, prosila bych o nějakou fotečku surfínii a třeba jen prstem ukázat kde se surfínie zastřihává :nevim: děkuji moc za rady :kytka:


Reagovat
Re: janinka307 | olgas 21.04.14

[citace] @janinka307 píše: Dobrý den, letos chci poprvé koupit surfínie do truhlíků za okna. Ale nevím jak je to se zastřihováním? Vím že jsou samočistíci, takže o odkvetlé květy je z části postaráno, ale chci aby mi krásně převisly přes truhlík a nevím jestli je mám teda nějak zastřihovat? A jestli teda ano, tak jak a v jaké části květiny? Jestli by měl někdo pás minutek navíc, prosila bych o nějakou fotečku surfínii a třeba jen prstem ukázat kde se surfínie zastřihává :nevim: děkuji moc za rady :kytka: [/citace] já surfinie nezastřihuji, tak jak koupím, tak nechám růst dál. Oni je už zaštiplé mají, a ty co pěstuji doma, tak nezaštipávám vůbec a rozrostou se samy pěkně taky.


Reagovat
Re: janinka307 | martina.fu 21.04.14

[citace] @janinka307 píše: Dobrý den, letos chci poprvé koupit surfínie do truhlíků za okna. Ale nevím jak je to se zastřihováním? Vím že jsou samočistíci, takže o odkvetlé květy je z části postaráno, ale chci aby mi krásně převisly přes truhlík a nevím jestli je mám teda nějak zastřihovat? A jestli teda ano, tak jak a v jaké části květiny? Jestli by měl někdo pás minutek navíc, prosila bych o nějakou fotečku surfínii a třeba jen prstem ukázat kde se surfínie zastřihává :nevim: děkuji moc za rady :kytka: [/citace] Při koupi se zeptej na převislé surfinie. Některé převislé nejsou (nebo málo).

http://www.katalog-rostlin.cz/…tliny/S.html

Když koupíš v zahradnictví tak už zaštipávat nemusíš, mají je většinou už hezky rozvětvené. Já teď odštipuji květy, poupata. Tím rostlina více roste a tak za čtrnáct dní už je nechám.


Reagovat
lofos 21.04.14

Hezky svateční den, ano s kopovanymi surfinkami nědělam nic jen je přesadím do trulíků cosi vypěstuji sama ze seminek tak zaleží jak rostou, pokud se jen vytahují do předu tak odstraním první květy, to proto aby rostlina šla do šířky a pěkně se košatila, ale v podstatě necham rostlinky tak ja jsou


Reagovat
janinka307 23.04.14

Děkuji všem za odpověď, jsem ráda že tedy nemusim nic zastřihávat :potlesk:


Reagovat
olgas 23.04.14

Chtěla jsem se zeptat, kdo si pěstujete surfinie sám, sbíráte každý rok semínka a rostliny vám z nich rostou pěkně, nebo raději semínka kupujete nová?


Reagovat
Re: olgas | emilka12 23.04.14

Olgas to záleží na tobě. Jde obojí.


Reagovat
Re: emilka12 | olgas 23.04.14

[citace] @emilka12 píše: Olgas to záleží na tobě. Jde obojí. [/citace] no já právě sbírám semínka, ale letos mi to nějak nechce růst. Tak přemýšlím, jestli to není právě těmi pořád dokola sbíranými semínky. :nevim:


Reagovat
lofos 24.04.14

Hezky den, zatím si je sbíram, ale když jeden rok posbírate na dalších 20 let mate dost, ja to dělam tak že když se mkě líbí, tak utrhnu 1 nebo 2 tobolky adam do male sklenočky a k nim listek, barvu a kde nebo odkud je mam, to proto aby se mě zobrazily ty květy, ale upozornuju opatrně aby vam nenarostly a vy pak byla neštastná a nevěděla kam s nima, stačí jedno malinke posolení a seminek je halda, mě to taky letos moc nejde ale už budu přesazovat


Reagovat
Re: lofos | olgas 24.04.14

[citace] @lofos píše: Hezky den, zatím si je sbíram, ale když jeden rok posbírate na dalších 20 let mate dost, ja to dělam tak že když se mkě líbí, tak utrhnu 1 nebo 2 tobolky adam do male sklenočky a k nim listek, barvu a kde nebo odkud je mam, to proto aby se mě zobrazily ty květy, ale upozornuju opatrně aby vam nenarostly a vy pak byla neštastná a nevěděla kam s nima, stačí jedno malinke posolení a seminek je halda, mě to taky letos moc nejde ale už budu přesazovat [/citace] no právě, vloni jsem jich měla hodně /což mi nevadilo, já se zase ráda pak rozdělím s ostatními) a letos nic. Letos jich už málo vylezlo a ještě k tomu jsou strašně bídné. :( Zato Černookých Zuzan mám hodně :mrgreen: :mrgreen:


Reagovat
Re: olgas | lofos 26.04.14

Tak sadte zuzanu


Reagovat
Re: lofos | janinka307 26.04.14

Dobrý den, semínka se vytváří když už je květina velká? Mám zatím jen sazeničky a nějaké květy už tam jsou, ale semínka nevidím :lol: mám je letos poprvé, takže o nich opravdu nic moc nevím :roll: teď jsem se i někde dočetla, že surfínie nejsou jen převislé, tak doufám že jsem převislé koupila, bydlím docela vysoko, tak aby vůbec šli vidět :zed:


Reagovat
Re: janinka307 | olgas 26.04.14

[citace] @janinka307 píše: Dobrý den, semínka se vytváří když už je květina velká? Mám zatím jen sazeničky a nějaké květy už tam jsou, ale semínka nevidím :lol: mám je letos poprvé, takže o nich opravdu nic moc nevím :roll: teď jsem se i někde dočetla, že surfínie nejsou jen převislé, tak doufám že jsem převislé koupila, bydlím docela vysoko, tak aby vůbec šli vidět :zed: [/citace] no ale semínka se tvoří až po odkvětu, pokud květy opilují včeličky.


Reagovat
lofos 25.04.14

Dobry večer, tak ja letos vysela jen malinko a vzešlo mě 21 seminek, dneska jsem přepichovala, ted si koupim nakvetené a v červnu už budu sazetm svoje


Reagovat
Re: lofos | olgas 26.04.14

[citace] @lofos píše: Dobry večer, tak ja letos vysela jen malinko a vzešlo mě 21 seminek, dneska jsem přepichovala, ted si koupim nakvetené a v červnu už budu sazetm svoje [/citace] hm, tak to je teda úspěšnost. A jak to děláte, jako teď si zasadíte všude ty koupené a ty vyseté vlastní pak dosazujete?


Reagovat
lofos 25.04.14

Tak vloni jse měla tyto


Reagovat
lofos 26.04.14

Tak to ano seminka se tvoří až v době kvetení a je ještě velké dilema s tím opilovaním květu, surfinie jsou sete v lednu až unoru, když chcete mit svoje a hezky nakvetené ale jelikož nemam sklenik ani nic takoveho tak jen do plastovych misek od zeleniny, do toho rozmnožovací hlínu a nahoru zase to čirou plastovou misku, to pro klima aby měli, a šupnu do požnice na parapet, letos jsem sela až v březnu tak že vypadaji malinkatě, ja surfinie moc nekupuju jen občas nějakou kterou ještě nemam asi 1 až 2 rostlinky, někdy jen 1, když jsedu do prace mijim asi 4 zahradnictví a tak se 2 tydně někde zastavím a pořad koukam, co kde nového, sazim pruběžně po cele leto, moje zkušenosti se surfinkama jsou takové že obvykla chytnou plísen v červenci a musim je setříhat aby se nešířila dal a tak to už mam svoje a když mě odchazí moje tak zase obrostou ty první kupované, někdy to stačím otočit i 3× během leta zaleží jaké je leto, kytky mam venku pod oblohou takže na ně občas prší a protota plisen, do surfinek by napršet nemělo


Reagovat
lofos 26.04.14

Tak ten mišunk jsou moje sete další ty fialové jsou 3 rostlinky kupované a za 3 měsíce pod modrou oblohou, a když je sestřiham tak jsou tu zase ty moje, viz posladní foto


Reagovat
lofos 26.04.14

Taky lofos není špatny, toto je lonsky bíly, vloni jsem měla fialovy a letos jsem koupila čeveny tak se těším dorustaji do 2 m vyšky i vice, a to je pravda


Reagovat
Re: lofos | olgas 26.04.14

[citace] @lofos píše: Taky lofos není špatny, toto je lonsky bíly, vloni jsem měla fialovy a letos jsem koupila čeveny tak se těším dorustaji do 2 m vyšky i vice, a to je pravda [/citace] ten lofos vůbec neznám, a nápad se surfinkama je to super, já mám ty moje taky malinký, a je fakt, že většinou ty surfinky celou sezonu nevydrží pěkné /tak jak třeba muškát/, takže letos to vyměňování truhlíků vyzkuším taky. A Zuzanu budu mít asi všude :lol: :lol:


Reagovat
lofos 27.04.14

Ano zkuste, občas se mě taky něco i nepodaří, občas zadaří a zase přide letní bouřka a něco mě zničí a tak se učím a zkouším nové věci, ale surfinie jde i řízkovat ze stavajici rostliny jen musíte vědět jak, přeju mnoho zdaru v pěstovaní


Reagovat
Re: lofos | martina.fu 27.04.14

[citace] @lofos píše: Ano zkuste, občas se mě taky něco i nepodaří, občas zadaří a zase přide letní bouřka a něco mě zničí a tak se učím a zkouším nové věci, ale surfinie jde i řízkovat ze stavajici rostliny jen musíte vědět jak, přeju mnoho zdaru v pěstovaní [/citace] Já jsem zasadila do hlíny ulomený stonek a už na něm raší nové lístečky. Vypadá to jednoduše. Uvidím jestli z toho něco bude.


Reagovat
Re: lofos | olgas 27.04.14

[citace] @lofos píše: Ano zkuste, občas se mě taky něco i nepodaří, občas zadaří a zase přide letní bouřka a něco mě zničí a tak se učím a zkouším nové věci, ale surfinie jde i řízkovat ze stavajici rostliny jen musíte vědět jak, přeju mnoho zdaru v pěstovaní [/citace] a vy máte s řízkováním zkušenosti? Já teda raději posbírám na podzim semínka a pak vysévám, jen letos je budu mít taky až tak v červnu nejspíš. :mrgreen: No ale zase vydrží dýl krásný až do zámrazu.


Reagovat
lofos 27.04.14

Ano mam, ale jako laik pro sebe, je to o něco kratší jak ze seminek, ale ne že bys se tim zabyvala jen když už jsou surfinky delší tak se občes přežené letní bouřka a pokud je nemam schované tak je mivam polamané a je mě do breku tak to položím do stimulatoru ty utržené a někdy se chytí a pokračuji dal, mě letos zustaly z těch lonskych fialovych 2 stonky, tak jsem je malinko zastřihla a nechala v garaži vegetit začetkem dubna jsem sestěhovala kytky ven pod balkon aby si zvykaly a ten jeden vyhonek jsem ulomila, no nakopala bych si do prdela ale zbyly se drží, měl tam par listečku s plísní tak ty jsem otrhala a nestačím zirat jak to nastartoval, poprosim manžela at mě to vafoti na dukaz že to jde, hezky den


Reagovat
lofos 27.04.14

Tak toto je ta jedina lonska co zustala z teto fialové takovy chcipaček, ale už se probudila a z ni by šlo hezky řízkovat


Reagovat
Re: lofos | olgas 27.04.14

[citace] @lofos píše: Tak toto je ta jedina lonska co zustala z teto fialové takovy chcipaček, ale už se probudila a z ni by šlo hezky řízkovat [/citace] no to by šlo krásně šmiknout na půl, že. Já teda fakt netušila, že se dají surfinky přechovávat tak jako muškáty. mě se teda ty muškáty moc přechovávat taky nedaří, vloni něco jo, letos mi zbyla jen jedna rostlinka. No ale neva, zato fuksie se mi celkem daří, a doufám, že to tak bude i letos, i když zatím nic moc, ale na každé je něco malinko zeleného vidět. Já si jsem taky laik a kolikrát dělám hokus pokus. :mrgreen:


Reagovat
lofos 27.04.14

Tak nějak, ja už pěstuju mkytky co jsem byla doma s dětma asi 30let a pořad se učím, ale jakom zaklad jsou muškaty a pak když nekde něco vidím a zkusim jednu rostlinku a tu ještě šmiknu na polovinu nebo ji nařizkuji a zkusim přes zimu atak zkouším, ja zimuji v garaži je tam světlo a do 5 stupnu ajinak když množim tak v ložnici na parapetu no letos jsem tomu mic nedala a pozdě sela seminka už mě to zmaha, ale mam slibeny skleniček tak jsem zvědava


Reagovat
Re: lofos | olgas 27.04.14

[citace] @lofos píše: Tak nějak, ja už pěstuju mkytky co jsem byla doma s dětma asi 30let a pořad se učím, ale jakom zaklad jsou muškaty a pak když nekde něco vidím a zkusim jednu rostlinku a tu ještě šmiknu na polovinu nebo ji nařizkuji a zkusim přes zimu atak zkouším, ja zimuji v garaži je tam světlo a do 5 stupnu ajinak když množim tak v ložnici na parapetu no letos jsem tomu mic nedala a pozdě sela seminka už mě to zmaha, ale mam slibeny skleniček tak jsem zvědava [/citace] no mě při letošní mírné zimě pak na jaře hodně pomohl foliáček na kytky, že jsem ty malé sazeničky mohla vypráskat ven a tam se jim hezky daří. Jen ty surfinky letos moc nevyšly, ale teď jsem se na ně dívala a myslím, že tak 5 rostlinek tam nakonec snad bude. Jen jsem teda zvědavá, jak to budu dělat, až nebudu s dětmi doma a budu chodit do práce. Te´d mám čas si je všechny ráno vynosit ven, a když je večer chladno zpočátku tak zase ulízet, ale už se vidím, jak vynáším rostlinky v 5 ráno ven než jdu do práce. :|


Reagovat
lofos 27.04.14

Tak tohle jsem dělala každy den muj muž mě řikaval že jsem blazen ale to nepomohlo za kytku dam i posledni penize na svačinu, ale ja mam spodní byt s maminkou 77 let a tak když chci něco uchovat napraskam ji totam ale už i ona se braní, no chce mit kytičky na parapetu musim mlčet ale jinak v loni se mě podařilo namnožit muskaty v jedne sytě rude bervě a takové masivní aten pohled z ulice na okna ten etal za to letos jsem je uchovala taky ale od března je mam venku a hodně jsem je sestřihala až na jeden ten jsem nechala na schodišti mam na něm 70 cm převis a ty ostatní nic moc ja mivam až 50 truhliku a ty květniky ani nepočitam, ale už mam doma k vuli nim zle manžel už frfla že kdy se hneš tak same sětetky jen ibišky mam 15 kousku stromečku a asi ma manžel pravdu sma sobě dělam otrika a když přijedu z prace prvni moje cesta jde za kytkama na dvur, v letě denně hodinu zalevam jen takova mala ukazka z lonska


Reagovat
Re: lofos | Hugo z hor 28.04.14

Poradí mi někdo, proč se u některých rostlinek takto kroutí listy? Žádného škůdce jsem na nich nenašel.


Reagovat
Re: Hugo z hor | MarkyMaky 29.04.14

Prosím, je někde návod jak si vypěstovat surfínky ze semínek? Děkuji :)


Reagovat
Re: MarkyMaky | emilka12 29.04.14

Mar dáš si do názoby zeminu a posypeš ji semínky, už zeminou nezasypávej protože čím menší semínka tím méně zeminy na zasypáí. :mavam:


Reagovat
lofos 29.04.14

Ano, rosit z hora rozprašovačem a zakryt folií do tydne mate seminka venku


Reagovat
lofos 10.05.14

Moje seté surfinie asi měsíc


Reagovat
Re: lofos | olgas 10.05.14

[citace] @lofos píše: Moje seté surfinie asi měsíc [/citace] za měsíc jsou to teda krásný rostlinky, to mě rostou mnohem pomaleji :(


Reagovat
lofos 10.05.14

No ja je mam na parapetu a na noc je zakryvam do folie, ale jak je vidět jsou každa jina, mam je tyden přesazené, proto takova změna


Reagovat
olgas 10.05.14

Jakože přes noc na ně natáhnete ty igelitové pytlíky? To já teda právě nikdy nedělám, tak příští rok to vyzkouším, jestli budu mít rostlinky větší, letos mi nějak moc nerostou, nevím co jsem jim udělala.


Reagovat
cestazmesta 23.06.14

Mě kvetou surfinie krásně, ale nerostou! Už je mám doma asi 2 měsíce a pořád jsou stejně dlouhý, vůbec ještě nepřevisaj, nevim, jestli se vůbec do konce léta dočkám hezkého balkónu…


Reagovat
olgas 23.06.14

Já je mám letos taky nic moc ty kytky, asi nějaké špatné počasí nebo co.


Reagovat
cestazmesta 24.06.14

Možná, že by chtěly být na jih, kde by na ně celý den svítilo sluníčko. Já je mám na východ, takže na ně svítí jen dopoledne, možná je to tím? Závistivě chodím kolem všech balkónů, lidi to asi kupujou už vyrostlý…


Reagovat
nonna61 26.06.14

Ahoj, mám letos na balkoně poprvé surfinii, dovezla jsem si 1 rostlinku od dcery z IT a ta je pěstuje každý rok. Byla v květináči úplně ostříhaná to bylo koncem dubna. poradila mi, že ji mám dát do truhlíku a přidat hodně hlíny, odkvetlé květy zaštipovat a když už se mě bude zdát že špatně kvetou tak ji mám ostříhat a oni znova obraší, tak jsem zvědavá jak se mi to podaří. zkusila jsem odštípnout odnož a zasadit a ona se mi kupodivu ujmula a roste a už i kvete. tak ať se vám všem taky daří. :mavam:


Reagovat
Re: nonna61 | nonna61 14.07.14

Ahojte! Tak takové má dcera v IT surfinie má vždy v truhlíku 2 sazeničky. Hodně hnojí a zaštipuje uschlé květy i se semínkem a toto je výsledek. :mavam:


Reagovat
Re: nonna61 | martina.fu 15.07.14

[citace] @nonna61 píše: Ahojte! Tak takové má dcera v IT surfinie má vždy v truhlíku 2 sazeničky. Hodně hnojí a zaštipuje uschlé květy i se semínkem a toto je výsledek. :mavam: [/citace] krásnééé


Reagovat
Re: nonna61 | Bohutka 11.08.14

[citace] @nonna61 píše: Ahojte! Tak takové má dcera v IT surfinie má vždy v truhlíku 2 sazeničky. Hodně hnojí a zaštipuje uschlé květy i se semínkem a toto je výsledek. :mavam: [/citace] moc pěkné :potlesk:


Reagovat
Hermina123 02.07.14

Poradí mi někdo prosím? Do minulého týdne jsem měla překrásné surfinky v samozavlažovacím truhlíku. Najednou začínají chřadnout, listy se kroutí a jsou úplně bez šťávy. Škůdce nikde nevidim. Některé lístečky jsou jakoby umazané od hlíny, ale hlína to není, zvláštní povlak. Nechci o ně přijít, ale nevím si rady, co s tím. Děkuji za každou dobrou radu.


Reagovat
Re: Hermina123 | kyti5 02.07.14

To černé „smetí“ by mohl být trus nějaké housenky, může být někde ukrytá a rostlinky napadá v noci…


Reagovat
Hanka J. 25.07.14

Zdravím všechny pěstitelky surfinií. Chtěla bych je také vyzkoušet. Sama si pěstuji fuchsie( řízkuji ) a petunie ze semínek. Jsou na oknech moc krásné, ale když přerostou únosnou výšku, když už máme doma šero :P, musím je zkrátit, a pak dlouho trvá, než se zase rozkvetou. A taky mi přijde časově náročné to zaštipování… uf. Chtěla bych vás zde poprosit o zaslání semínek více barev. Nějak jsem je letos v obchodě nesehnala… Pokud zde bude někdo ochotný mi semínka poslat, samozžejmě zaplatím poštovné i semínka, je to o dohodě. Mooc vám předem děkuji za ochotu a přikládám foto mých petunií, když jsem je uklidila před bouřkou :-).


Reagovat
Bohutka 11.08.14

Ahojky :mavam: tak letos poprvé mě ty štafle obrostly celé :D každý rok jsem bojovala s padlím a marně :( letos jsem začala s postřikem ihned po vysázení sazenic a vyplatilo se, zatím se nám padlí vyhýbá a surfínky statečně obrůstají a já se každý den při ranní kávě, kochám pohledem na ně :lol: pevně doufám, že to ještě pár týdnů vydrží. Přeji všem podobné pěstitelské úspěchy :kytka:


Reagovat
Re: Bohutka | olgas 11.08.14

[citace] @Bohutka píše: Ahojky :mavam: tak letos poprvé mě ty štafle obrostly celé :D každý rok jsem bojovala s padlím a marně :( letos jsem začala s postřikem ihned po vysázení sazenic a vyplatilo se, zatím se nám padlí vyhýbá a surfínky statečně obrůstají a já se každý den při ranní kávě, kochám pohledem na ně :lol: pevně doufám, že to ještě pár týdnů vydrží. Přeji všem podobné pěstitelské úspěchy :kytka: [/citace] nádhera :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: :potlesk: mě letos nic neroste, tak se nemám ani čím pochlubit.


Reagovat
Re: Bohutka | Hanka J. 12.08.14

Moooc prosím o pár semínek. Adresu sdělím na mailu: jisova. hana@seznam.cz Semínka i poštovní uhradím. Jsem z nich nadšená, jsou krásné :-).


Reagovat
Re: Hanka J. | Bohutka 12.08.14

Hanko, já semínka nemám, kupuji každý rok nové sazeničky. Mohla bych zkusit letos ňáké nasušit, ale pěstování ze semínek je prý náročnější a zdlouhavé.


Reagovat
Re: Bohutka | Hanka J. 12.08.14

Já jsem si letos to pěstování semínek vyzkoušela na petuniích. Náročné to není, jen zabere trochu času to přepikování. Je to spíš o místě, musíte mít prostor, kde to pěstovat – světlo a teplo. Já mám velké parapety, tak je tímto využívám. Pěstuju ze semen všechnu zeleninu. Vyjde to levněji a ten pocit, že to dokážu, mě baví :-). Dneska jsem zrovna přepikovala mačešky, co se sejí v červenci a sází se v říjnu a na jaře kvetou. Taky po prvé, tak uvidím, jestli mi do října vyrostou pěkné sazeničky :-). Za ty semínka bych byla vděčná, ono to nikde u nás není k sehnání a přes e-shop se mi to nechce platit poštovné.
Pokud mi je nasbíráte, prosím, každý druh zvlášť. Sušit je ani nemusíte, stačí jen ty pupeny se semínkama dát do pytlíku a v obálce poslat. :-).


Reagovat
Re: Hanka J. | Bohutka 14.08.14

Hani, tak já zkusím o víkendu něco nasbírat a pak se ozvu na e-mail. Chcete pouze surfínky? Mám i petunie, růžové a tmavě fialové… :kytka:


Reagovat
Re: Bohutka | Hanka J. 14.08.14

Moc vám děkuju. Petunie já mám, kvetou mi krásně, ale do truhlíku se moc nehodí. Letos jsem si jich napěstovala přes 150 kusů, tak je mám všude. A právě v truhlíkách na oknech byly krásné jen měsíc. pak přerostly, musela jsem je ostříhat a pak dlouho trvá, než zase vykvetou. Ale zkusila jsem jich pár píchnout na oživení skalky. Tam jsou krásné, udělaly jakoby barevné koule, které se stále zvětšují, ale nekácí se nikam, a tak jsem je neostříhala a jsou stále pěkné.
Takže já se potřebuji dopracovat k tomu, abych měla okna pěkná pořád, proto sháním surfinky. Už taky proto, že se nemusejí odštipovat odkvetlé květy. Já snad ani nic jiného nedělám, než odštipuju petunie :-).

Tak předem moc díky za ochotu.
:mavam: :mavam: :P :P


Reagovat
olgas 15.08.14

Ráda bych semínka poskytla, ale letos se mi nějak moc nedaří, mám akorát modré petunie, fialových semínek ze surfinií jsem nasbírala trošku a dnes jsem se naštvala a ostříhala je, pak mám od Starkla crazytunie – mají být převislé 40 cm, ale teda nic z toho, nevím, jestli jsem to měla zaštipovat nebo co, ale pořádně narostlé určitě nejsou, tak uvidím, co se mi zadaří nasbírat a kdyžtak se ozvu. Ale teda taky bych si přála místo na předpěstování 150 rostlinek.


Reagovat
Bohutka 17.08.15

Tak se jdu opětovně pochlubit s letošními surfínkami, štafle dokonale zarostly :D :lol: Surfínky tropy prostě milují a já nestačím zalévat, ale za ten každodenní pohled u ranní kávy mi to prostě stojí 8o :mavam:


Reagovat
MarkyM 18.08.15

@Bohutka

No to je prostě nádhera, nemám slov. Klobouk dolů :potlesk: :potlesk: :potlesk:


Reagovat
internet kavárna 17.05.18

prosím o radu jsem přihlášený na Konev vše je v pořádku , ale když dám surfinie diskuzi tak mi to odhlásí samo , jsem nováček od dneška .


Reagovat
internet kavárna 17.05.18

prosím o radu jsem přihlášený na Konev vše je v pořádku , ale když dám surfinie diskuzi tak mi to odhlásí samo , jsem nováček od dneška .


Reagovat
internet kavárna 17.05.18

prosím kde se vám objeví ty fotky kytek na co mám kliknout děkuji


Reagovat
internet kavárna 17.05.18

tak už se mi povedlo aby při diskuzi na surfinie byl taky přihlášen , ale nevím stále kde hledat ty vaše fotky kytek zde jak třeba píšete / No to je prostě nádhera, / atd.


Reagovat
Anonymni 20.05.18

ja koupila letos surfinie v obi, 30 sazenic a nadhera zatim, uz mi vali převis jako blazen. Vybrala jsem pěkně silné sazenice, měli tam toho 3 velké stojany. Za rok zas jedině tam.


Reagovat
Anonymni 29.05.18

Zkoušeli jste někdo pěstovat surfinie ze semínka? Jak moc je to složité? Tady http://zahradnidenik.cz/…ky-truhliku/ jsem se dočetla, že to doporučují spíše zkušeným pěstitelům? Máte někdo zkušenost? Děkuji


Reagovat
Anonymni 27.05.21

Děkuji moc za tyto velice přínosné návody a rady :) Já jsem si nedávno podle tohoto receptu zde – https://napovime.cz/…-uzene-maso/ chtěla udělat uzené maso a bylo to opravdu hrozně moc výborné:) No, nicméně se sami mrkněte, protože to byla naprostá bomba :) Tak dejte pak vědět, jak chutnalo. Mějte se.


Reagovat
Anonymni 31.12.21

Na zahradě s manželem trávíme velké množství času. Je to dáno tím, že vnoučata máme ve světě, syn a dcera jsou s nimi každý rok několik měsíců na dovolené a sami se v baráku nudíme. Ráno si připravíme svačinu (může to být třeba pečivo se salámem, jednou za čas pořídíme jerky, natrháme si jablíčka) a na kolech jedeme do kolonie.


Reagovat

Oblast Lednicko-valtického areálu návštěvníkům nabízí množství historických památek, malebné parky i krásné zahrady. Pojďte strávit dovolenou na Lednicko-valtický areál. Ubytovat se můžete v nejvíce navštěvovaných městech na stránkách ubytování Lednice nebo ubytování Valtice. Pokud před zahradami upřednostňujete přírodu a les, vyberte si chaty k pronájmu na okraji lesa v klidném a tichém prostředí. Dovolená v této lokalitě se vyplatí v každém ročním období a zvláště na podzim, kdy zde probíhají vinobraní.



Máte problém najít potřebné náčiní, když ho nejvíce potřebujete? Máte už dost nástrojů povalujících se bez ladu a skladu v dílně? Poradíme s pořízením vhodného kufru na nářadí.Ynaradi.cz.