Diskuze

Bylinky a koření

Skudci na bylinkach


ajak_kajak 13.06.13

Dobrý den, jsem začátečníkem v pěstování bylinek. Tento rok jsem si vypěstovala bylinky ze semínek a přesto jsem se skůdcům nevyhla. Pěstuji na okně bazalku zelenou i fialovou a tymián. Na všech bylinkách se objevily drobné černé tečky (a listy odumírají), na fialové bazalce i „pupínky“. Zahlédla jsem na zelené bazalce drobné malé červíky.

Budu ráda, když mi poradíte co s tím. Bylinky často používám k vaření a je mi to líto vyhodit a pěstovat znovu. Nebo jsem někde při pěstování udělala chybu? (krom dlouhé ignorace jakýchkoli příznaků :? )


Reagovat
Seal 20.06.13

Tak přesně tohle jsem měla na kytkách vloni. Tedy to černé, tečkované. Nikdo mi nedokázal říct, co to je :nevim: Ale protože se mi to během krátké doby přeneslo komplet na vše, co na balkoně rostlo, tipla bych to na nějaké plísňové nebo houbové onemocnění. Bylinky stříkat je samozřejě hloupost, být vámi, tak zatlačím slzu a hodím to do kontejneru :? Ty pupínky vypadají na něco jiného, ale berte mě s rezervou, jsem taky pouze laik-nadšenec ;) Určitě znáte někoho, kdo vám rád „ukopne“ ze své zahrádky nové bylinky ;) Hodně zdaru v dalším pěstování :)


Reagovat
bumble-bee 22.06.13

Podle obr. 3 mi připadá, že rostlinku napadly třásněnky. Černé tečky jsou jejich výměšky. http://www.poradte.cz/…linkach.html


Reagovat
Re: bumble-bee | LuciTau 23.06.13

Prosím co to mám na bylinkách? jsou to takové žlutí červíci a dělají za sebou cestičky bílé :,(


Reagovat
Re: LuciTau | Lanková 24.06.13

Luci, tak to jsem ještě neviděla…nejde to odstranit mechanickou cestou? Záleží na tom, kolik je těch prevítů na rostlině…já jsem se(mšice na bazalce)zbavila škůdců tak, že jsem navlékla igeliťáček spodem na květináč až ke stonkům (aby nevypadla zemina) a osprchovala jsem asi tři květináče. Pomohlo to, ale ono záleží, jestli to není v půdě…N. :cert: :cert: :cert:


Reagovat
Re: Lanková | LuciTau 24.06.13